Shetlander in de dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ajpam

Shetlander in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 20:05

Ik rij nu met mijn shet al ik de L1 officieel. dus vroeg ik me af of ik dan met mn jonge paard ook in de L mag startte?
Hij is net begonnen met dressur dus vroeg ik me af of het kan ik ben erg benieuwd ;-)

MilesNF

Re: Shetlander in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:01

Je moet in de hoogste gezamelijke klasse starten.
Dus als jouw paard nog geen wedstrijden heeft gelopen moet je in de B beginnen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:30

Is dit de eerste keer dat je L1 bent of ben je al eerder L1 (of hoger) geklasseerd geweest?
Als dit de eerste keer is moet je gewoon in de B starten met een andere pony of paard. Tenzij je paard al hoger heeft gelopen, dan moet je de hoogst gezamenlijke klasse starten en dat is het L1.

Als je al vaker (minimaal 2x) L1 of hoger hebt gereden mag je ervoor kiezen om met een andere pony of paard in de B of in de L1 te starten.

Verder zou ik wel goed kijken naar je paard, is hij braaf en makkelijk op ander terrein of is hij juist kijkerig, angstig en sluit hij zich voor je af op vreemd terrein? Als hij braaf is etc. zou ik eerder in de L1 beginnen dan wanneer je paard angstig is. Dan is het voor je paard en jullie als combinatie beter om alle klasses te doorlopen en dus gewoon in de B te starten.

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 15:04

Het is een heel angstig paard

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:31

Dan doe je er verstandig aan, denk ik zelf, om gewoon lekker in de B te starten. Je kan namelijk dan geen verlies rijden (kan wel, maar telt niet) en zo leert hij gewoon eerst lekker mee te gaan.
Waarom zou je eigenlijk L willen starten in plaats van B? Ik zou het zelf niet moeilijker maken dan het allemaal al is. Zeker een angstig paard heeft veel tijd nodig om overal een beetje aan te wennen en zich ontspannen te voelen op vreemd terrein.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:34

Als je de overstap van de ponys naar de paarden maakt, mag 1 klasse lager starten als de gezamelijke hoogste klasse.

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:36

Flint05 schreef:
Als je de overstap van de ponys naar de paarden maakt, mag 1 klasse lager starten als de gezamelijke hoogste klasse.

Het is nog een pony

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:36

chrisje_83 schreef:
Dan doe je er verstandig aan, denk ik zelf, om gewoon lekker in de B te starten. Je kan namelijk dan geen verlies rijden (kan wel, maar telt niet) en zo leert hij gewoon eerst lekker mee te gaan.
Waarom zou je eigenlijk L willen starten in plaats van B? Ik zou het zelf niet moeilijker maken dan het allemaal al is. Zeker een angstig paard heeft veel tijd nodig om overal een beetje aan te wennen en zich ontspannen te voelen op vreemd terrein.

Dankjewel! Helemaal waar