scheren..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lalachico

scheren..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:57

mischien een stomme vraag
doen jullie bij scheerapparaat nog zo kop erop voor standen
of gewoon kaalste stond

mischien staat het er een beetje gek . :)
hoop dat iemand er antwoord op kan geven

en iemand heeft haar paard met gewoon een mensentondeuse geschoren
kan dat nou echt of

Gub

Re: scheren..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:41

Nee je moet geen gewone tondeuse gebruiken, die zijn niet geschikt voor het vele en dikke paardenhaar. Dat is een half paard, of nog niet eens en dan is de tondeuse kapot.

sabeth_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:43

Ik zou dat inderdaad niet doen, dan kan het zijn dat je een half paard eschoren hebt, of dat nog niet eens ! :) Je kan ook iemand laten komen om het te doen, maar zelf gaat ook !

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:39

Ik scheer altijd op 3mm. Zowel mijn grote als mij kleintjes zij daarop ingesteld.

Een mensentondeuse kan het niet aan, en die scheert echt je paard kaal, is niet handig.......

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:49

Je moet echt paardenscheermachine gebruiken. Een koeienmachine scheert niet zo mooi.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:57

Ik heb het met een goedkope tondeuse gedaan, paard zag heel netjes uit, heeft alleen maar 0,5 m² volgehouden, maar de mesjes waren ook al bot (aan een kant bijna helemaal, andere kant was maar heel smal dus moest ik 600 baantjes maken). Met het paardenscheer-apparaat zag mijn paard uit als een varken, hijs net een koe.
Afbeelding
Goeie kant heb ik geen foto van :) Als je met een tondeuse doet, zorg voor genoeg nieuwe mesjes, kopstukjes en een die de power niet verliest, liet mijne fijn aan de oplader zodat de accu in ieder geval niet steeds minder leverde :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:31

Als ik de foto hierboven bekijk, zie ik dat er met verkeerde druk is geschoren. Zou je nogmaals over de plekken gaan, gaat het meeste haar er wel af hoor ;)
Zo zie je maar weer dat scheren een vak apart is.

Ik kom heel veel paarden tegen met littekens in de oksels en lies, arme beesten, zijn helemaal rillerig als ze op die plekken geschoren worden. Ik kijk er niet raar van op dat ze ooit 'lekkestoken' zijn door onbenullig scheren. Een scheerapparaat in verkeerde handen kan een aardig slagveld opleveren, messen zijn echt vlijm en vlijmscherp :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:39

inderdaad ja
ik ben geen pro wat betreft scheren
maar mijn paard zeg er toch wel perfect uit nadat ik hem zelf gedaan heb :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:54

als mijn paard er als hierboven uit zou zien werd ik echt niet blij.

om die reden en om de redenen in de post hierboven ga ik het niet zelf proberen. verwondingen wordt ik niet blij van
maar zo'n scheerresultaat ook niet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:43

haha was dr ook niet blij mee, maar het paard wel, heeft het nu niet meer warm en de rest boeit me niet. Ik ga toch nooit op concour od en sta op een prive stalling.