BB inenting

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphnm

BB inenting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 23:51

Ik heb in de kerstvakantie een KNHS BB spring wedstrijd. Ik heb geen startpas, dus daarom BB ;)

Maar.. Mijn verzorgpony is nog nooit ingeënt.
Als ik dat doe vlak voor de wedstrijd mag ik dan meedoen?
En waar kan je dat doen?
Is er nog iets anders dat ik voor elkaar moet hebben (niet dat ik op locatie ben & er is iets waardoor ik niet mee mag doen)?

lailapri

Re: BB inenting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:53

er zijn regels voor, minimaal ... dagen voor de wedstrijd en geloof zelfs ook al de basis enting gehad.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:55

Ik heb geen startpas, dus daarom BB? Is er voor BB geen startpas nodig? Ik dacht altijd dat je voor KNHS altijd een startpas nodig had. Of ga je oefenspringen?

Je inentingen moeten op orde zijn. Een inenting kan je niet vlak voor de vakantie doen, want de basisenting bestaat uit twee entingen. Hier moeten een aantal dagen/weken (weet niet exact hoeveel) tussen zitten. En dan moet de laatste enting nog een x aantal dagen voor je gaat starten. Kleine kans dat je dat gaat halen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:55

Met enten ben je eigenlijk al te laat. als de pony nog nooit ge-ent is, moet ze 2x kort na elkaar ge-ent worden. Eerst de eerste enting en dan tussen de 3 en 6 weken later de tweede enting. En dan een week later kan je pas op wedstrijd. Dus dit wordt lastig denk ik.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 23:57

zap schreef:
Ik heb geen startpas, dus daarom BB? Is er voor BB geen startpas nodig? Ik dacht altijd dat je voor KNHS altijd een startpas nodig had. Of ga je oefenspringen?

Je inentingen moeten op orde zijn. Een inenting kan je niet vlak voor de vakantie doen, want de basisenting bestaat uit twee entingen. Hier moeten een aantal dagen/weken (weet niet exact hoeveel) tussen zitten. En dan moet de laatste enting nog een x aantal dagen voor je gaat starten. Kleine kans dat je dat gaat halen.

Oow..
Nee voor BB heb je geen startpas nodig.
1 wedstrijd is 28e , andere is 4 januarie..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:59

Ik lees het inderdaad. De BB is een impulsrubriek. Staat ook bij dat de regelementen van de KNHS gelden, dus je pony moet juist geent zijn. Dat ga je niet meer redden :n

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:00

je moet dan eerste een basisenting hebben, de tweede minimaal 21 dagen en max. 92 dagen later.
En dan mag je 6 dagen na een enting niet starten. Je bent dus minimaal 27 dagen verder voor dat je mag starten.

Nog los van het reglementaire moet je je afvragen of je je paard wel bloot wilt stellen aan vele andere paarden zonder dat ie geent is.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 00:01

zap schreef:
Ik lees het inderdaad. De BB is een impulsrubriek. Staat ook bij dat de regelementen van de KNHS gelden, dus je pony moet juist geent zijn. Dat ga je niet meer redden :n

Aaahw :(

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:05

Je entingen zijn niet in orde en je dus eigenlijk niet mag starten.. :n

Maar ben je zelf wel lid van de KNHS?? Dus ook al heb je geen startpas?
Want volgens mij je wél moet lid zijn van het KNHS om BB te mogen starten..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:07

Casarell, je hebt gelijk. Ik heb het maar even van de site van de KNHS gehaald:

Om mee te doen aan Impulsrubrieken heb je geen startkaart nodig en hoef je ook niet lid te zijn van een vereniging. Je moet wel lid zijn van de KNHS, maar dit is al het geval als je bijvoorbeeld een FNRS Ruiterpaspoort hebt, of in het bezit bent van het Ruiterbewijs. Via de organisatie die de Impulsrubrieken uitschrijft waaraan je graag deel wilt nemen kun je ook lid worden van de KNHS. Hiervoor is een speciaal inschrijfformulier van de KNHS beschikbaar dat je kunt opvragen bij de wedstrijdorganisatie. Voor het deelnemen aan Impulsrubrieken hoeven geen startcoupons ingeleverd te worden en worden er ook geen standen bijgehouden door de KNHS.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 00:10

Casarell schreef:
Je entingen zijn niet in orde en je dus eigenlijk niet mag starten.. :n

Maar ben je zelf wel lid van de KNHS?? Dus ook al heb je geen startpas?
Want volgens mij je wél moet lid zijn van het KNHS om BB te mogen starten..

Ik ben lid van KNHS & FNRS .. daar ligt het niet aan. Ik heb al het formulier ingevuld opgestuurd, en is goed gekeurd.. Maar van die enting wist ik niks :(

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:24

idd eerst de basis enting en dan een daaropvolgende "normale" enting. In je paspoort moet je basis enting zijn gecontroleerd en erin staan wil je wedstrijden rijden. En natuurlijk de daaropvolgende entingen elk jaar ook.