[EG] bonte merrie Lisa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romyxmax

[EG] bonte merrie Lisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 10:47

Hooii,
Ik ben op zoek naar de oude eigenaar van Lisa, ik weet niet zo veel van haar maar wat ik weet:

Naam: er werd me vaag gezegd dat ze 'Lisander/Lizander' heette, maar we noemde haar gewoon 'Lisa/Liza'
Ras: waarschijnlijk KWPN
Leeftijd: toen ik haar reed was ze 19
Kleur: bont, met een kolletje en een bruine neus met een witte vlek
Geslacht: Merrie

Ze is geboren op stal Molenkamp in Mijnsheerenland, daar is ze weg gegaan (ik weet niet hoe oud ze toen was) toen heeft ze waarschijnlijk hoge dressuur gelopen,van haar 15 is ze vooral in de bossen gereden (weet niet waar) toen ze 19 was kwam ze terug op stal Molenkamp (Februari 2012) en ik heb haar gereden tot Mei 2012

Weet iemand wat van haar ?

Ik weet niet hoe ik het bericht kan veranderen, maar ik zoek NIET haar eigenaar nu, maar de eigenaar voordat ze weer op Molenkamp kwam te staan!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-12-12 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, je mag maar éénmaal per maand je topic omhoog schoppen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:52

Hebt deze merrie gevonden die 'misschien' Lisa kan zijn ... genaamd Lisamber en aangezien ze bont is: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/525520
Via een andere site deze stamboek nummer voor 'Lisamber' gevonden: 93.1897
Deze merrie 'Lisamber' is Stb = Stamboek opgenomen dus voorgesteld op een KWPN keuring.
En ze heeft deze veulens gehad
- 1996: Okay: ruin, 96.01014, fokker: Y J M. Molendijk-Kerskes, dezelfde vader als 1997 veulen:
- 1997: Pryma: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/525521

Als dit de merrie is dat je zoekt: verder te onderzoeken wegen:
- KWPN ... stamboekopname verslag aanvragen?
- probeer fokker van de veulens te vinden? Lisamber heeft daar minstens 3 jaar gestaan dus misschien heeft de fokker ook foto's van haar (kan je vergelijken met je merrie).
- KNHS contacteren met vraag wat de sportprestaties waren van deze stamboek merrie (93.1897), misschien heeft KWPN ook die gegevens?

romyxmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 16:57

Ja ,dit moet haar wel zijn, de fokker van de veulens in eigenaar van stal Molenkamp, en is een goede kennis van mij, en ik heb haar gereden toen ze daar stond :')