Verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 23:46

Hallo,

Ik had een vraagje over verzekeren.
Weet dat er vele topics over zijn maar mijn antwoord komt daar toch niet helemaal uit.
Ik wil voor mijn pony een verzekering afsluiten voor alles. Liefst dat ik niet bij ziekte hoef voor te schieten. Maar het gelijk van da naar verzekering word gedeclareerd ( behalve mijn eigen deel natuurlijk )
Nu heb ik alleen mijn paard niet voor een extreem hoog bedrag gekocht en je moet de waarde in vullen.
Maar er word vaak gezegt dat je dat beter niet kan doen dan aangezien je aankoop waarde toch laag is en dan ook handelswaarde schade teleur gestelling kan geven.
Wie o wie kan mij helpen.

Magica

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:36

Je moet wel de verzekerde waarde invullen want aan de hand van die info wordt je bedrag berekend

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 17:28

Snap er vrij weinig van hihi

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:41

Hoe hoger je de verzekerde waarde hebt, des te meer premie je betaald. Dus als je bijvoorbeeld een paard hebt gekocht met aanschafwaarde van €1500,- dan kan je ook beter verzekeren voor dat bedrag. Je kan wel denken van oké ik geef aan dat het € 2000,- is maar dan betaal je wel meer premie. Uiteindelijk als je paard dood komt bij ongeval of bliksem inslag etc (zie je voorwaarden) dan krijg je geloof ik 90 tot 95% van de verzekerde waarde uitgekeerd.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:43

Anders pb me even, ik ben ook recentelijk hier mee bezig geweest dus het zit nog wel een beetje in mijn hoofd haha

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 19:02

Oké dan ik doe dat even na het weekend vis mijn computer zou fijn zijn dankje

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:12

Magica schreef:
Hoe hoger je de verzekerde waarde hebt, des te meer premie je betaald. Dus als je bijvoorbeeld een paard hebt gekocht met aanschafwaarde van €1500,- dan kan je ook beter verzekeren voor dat bedrag. Je kan wel denken van oké ik geef aan dat het € 2000,- is maar dan betaal je wel meer premie. Uiteindelijk als je paard dood komt bij ongeval of bliksem inslag etc (zie je voorwaarden) dan krijg je geloof ik 90 tot 95% van de verzekerde waarde uitgekeerd.

Bij een verzekering die alleen uitkeerd in geval van overlijden is dit zeker zo.

Echter bij een verzekering voor medische kosten lijkt dit mij niet juist omdat ik van mening ben dat er veel paarden die niet gezond zij in de goedkopere prijsklasse zitten en zij zeker vaker een dierenarts nodig hebben en daardoor een hogere dierenartsrekening zullen hebben.

(uitgezonderd diverse rassen die in een voordeliger prijsklasse zitten natuurlijk)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:42

Dierenarts kosten worden bij bijvoorbeeld Equine Risk voor 75% vergoed en 25% eigen risico. Hierbij is de waarde die je opgegeven hebt van je paard, niet van belang.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:21

Nee maar als je bv een paard hebt die bv 1500,00 euro kost en de DA rekening beduidend hoger kan het zijn dat je verzekering de kosten niet volledig zal vergoeden. Echt de kleine lettertjes lezen dus.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:34

Dat zou kunnen, ze vergoeden namelijk tot maximaal 100% van de verzekerde waarde en niet meer dan € 5000,- per jaar. Maar als ik bij de verzekering een verzekerde waarde opgeef van mijn Tinker van (ik noem maar iets geks) € 6000 euro dan gaan ze zich ook even achter hun oren krabben en komen ze zeer zeker wel even kijken wat voor goudmijntje ik in de weide heb lopen ;-)
Natuurlijk zijn de kleine lettertjes belangrijk om door te nemen, zo kom je niet voor verassingen te staan.