leren laarzen pijn met sporen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

leren laarzen pijn met sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 18:22

Hoi bokkers,
Sinds een tijdje heb ik nieuwe leren laarzen van cavallo. Ik wilde ze eerst even rustig inlopen, maar mijn oude laarzen hebben het echt begeven. Nu wilde ik mijn nieuwe laarzen gister voor het eerst proberen, heb er al een paar keer thuis op gelopen, ze beginnen al met zakken. Alleen toen ik mijn sporen om m'n laarzen deed, deed het echt enorm veel pijn aan de knokkels van mijn voet. Echt helse pijn, kon er echt niet meer normaal op lopen. Een stalgenootje van mij had sporen die wat breder van boven waren, want die van mij zijn vrij smal, heb ook hele smalle voeten. Maar zelfs die deden enorm veel pijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En dit is toch geen kwestie van doorbijten lijkt mij? Ik voelde echt die ijzeren randen duwen op de zijkant van m'n voet. Terwijl die sporen van m'n stalgenootje echt breed waren en ik die er heel makkelijk om heen kreeg.

Dominiquee15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:26

hmm raar..
mischien kan je even naar een ruiterwinkel gaan en om advies vragen..
of mischien zit je spoor precies op het randje van je broek.. dat kan ook pijn doen..

_APPELTAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:20

misschien zit er iets in de laars ?

nummer13

Re: leren laarzen pijn met sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:22

Tja, denk dat de laarzen zich nog moeten gaan zetten om je voet. Dan zal het wel beter worden...

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:32

Waarschijnlijk hebben je nieuwe laarzen een iets andere vorm om je enkels dan je oude laarzen. Probeer je spoorbandjes iets losser te zetten of de bandjes te verzetten. Het is natuurlijk niet prettig als het knelt, maar dit voelt je paard ook met een niet passend zadel!

Succes.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:40

Ik had dat toen mijn sporen nog nieuw waren. Je kunt de sporen een beetje ombuigen en ze zo wat breder maken. Heeft bij mij wel geholpen. Waarschijnlijk zijn je nieuwe laarzen inderdaad anders van vorm. Ik had ook mijn hele voeten open door die sporen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 16:04

Oke bedankt voor de reacties, ga proberen m'n sporen wat breder te maken en verder maar even doorbijten dan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:06

Waarschijnlijk een andere vorm, het hoeft ook maar een beetje te verschillen en je voelt het al... Mocht je er langer last van blijven houden wel even advies vragen bij de leverancier.