Declareren verzekering, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Declareren verzekering, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:39

Ik heb deze vraag inmiddels ook gesteld aan Hippo zorg maar wordt nog niet helemaal wijs uit het antwoord, ik vroeg me af hoe jullie dit aanpakken.

Mijn pony bleek 2 weken geleden niet in orde, hier is een dierenarts voor geweest en hier heb ik een nota van gehad. Een paar dagen later is weer de dierenarts geweest en inmiddels nog een keer en bloed afgenomen. Ik krijg dus allemaal losse nota’s nu die betrekking hebben op 1 “zaak”.
Ik heb een eigen risico van 25% met een minimum van 50 euro. Dit is niet per nota maar per schadegeval.

Ik kan nu dus 1 nota al opsturen, daar betaal ik dan mijn eigen risico op, ik neem aan als ik dan een volgende nota ook weer instuur dat ze zelf snappen dat het nog over hetzelfde schadegeval gaat en ik dus niet nogmaals dat minimum van 50 euro betaal?
En hoe zit dat met het formulier wat de dierenarts moet tekenen, moet ik dat nu iedere keer als ze komt laten tekenen en dus bij iedere factuur meesturen?

Ben even benieuwd hoe jullie dit normaal gesproken doen!

Jetta

Re: Declareren verzekering, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:53

Kijk de voorwaarden even na en als je er niet uit komt, bel je je de verzekering nog eens en leg je uit hoe het in jouw geval zit met verschillende rekeningen en vraag je wat je kan doen w.b. declareren. Simpel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:14

Ik zou zeggen: vraag aan je DA of-ie alles op 1 nota wil zetten. Lijkt me wel zo praktisch, hoeft-ie nl maar 1 keer te tekenen.
Andere optie is alle nota's verzamelen en in 1 keer indienen. Dan moet je DA voor iedere nota een formuliertje tekenen.

In beide gevallen zal je vermoedelijk wel alles eerst zelf moeten voorschieten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 13:16

Het lijkt mij ook het makkelijkst gewoon zelf te betalen en dan naderhand alles in 1 keer in te dienen, vraag me alleen af of de verzekering daar ook blij mee is, dan zal ik ze toch even bellen.

Zoals het nu op mij overkomt moet per factuur/bezoek een formulier getekend worden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:43

Wat ik doe: Ik maak kopietjes van het behandelformulier, stuur het origineel met de eerste nota mee en met de vervolgnota's stuur ik een kopie mee. Meestal doe ik er een briefje bij waarop staat dat het een vervolgbehandeling is. Ik heb tot nu toe steeds alles vergoed gekregen waar ik recht op had.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 13:48

Dat is ook een goed idee! :-) bedankt!