BB springen zonder startkaart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PommeH

BB springen zonder startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:16

Hallo Bokkers,

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat anders graag verplaatsen ;)

Mijn zoontje van 8 wil heel graag een keer starten in de BB klasse of een Bixie
Zijn hart ligt nu al bij het springen maar dressuur vindt hij ook leuk
Aangezien ik zelf een recreatieruiter ben heb ik totaal geen kaas gegeten van wat er allemaal kan.

Nu hoorde ik dat er ook wedstrijden gereden worden waarvoor je geen startkaart nodig hebt.
Wie kan mij vertellen waar in de Noordelijke provincies zulke wedstrijden worden georganiseerd? (liefst Groningen/Drenthe/Friesland)

Ik wil namelijk eerst zeker weten dat hij het echt leuk vindt om wedstrijden te rijden voordat we een stap verder gaan

Alle tips zijn welkom ....alvast bedankt :)

Dispar_Vulgo

Re: BB springen zonder startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:18

BB springwedstrijden hoef je geen startkaart voor te hebben, wel moeten de inentingen in orde zijn. Maar ik weet niet of die ook georganiseerd worden voor ponys.

Je zou eens op www.startlijsten.nl kunnen kijken of er onderling wedstrijden in de buurt georganiseerd worden.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:19

Je kunt inderdaad BB, oftewel impuls rijden zonder startkaart. Je moet dan wél lid zijn van de KNHS.
Vaak heb je bij gewone springwedstrijden een BB rubriek, waar je je voor opkan geven :)

PommeH

Re: BB springen zonder startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:25

Oke al een stukje wijzer hahaha (ben echt een leek hoor wat wedstrijden betreft) bedankt !!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:45

De BB rubrieken vallen onder de impuls rubrieken en daarvoor heb je dus geen startkaart nodig. Je moet wel lid zijn van de KNHS en de pony moet correct geënt en gechipt zijn.

Een mogelijkheid in de buurt waar ze iig ponywedstrijden met BB-rubriek hebben is Winschoten op dinsdagavond (1x/2 weken), daarnaast is er ook drie keer per maand een oefenparcours in Tolbert op maandagavond waar je zoon aan mee zou kunnen doen.

Voor de bixie-wedstrijden geldt ook dat je zoon lid moet worden van de KNHS en dat de pony correct gevaccineerd en gechipt moet zijn. Een bixie-stempelkaart kun je gratis aanvragen bij de KNHS. Wedstrijdtenue is niet verplicht, een veiligheidshelm en laarzen danwel jodphurs met chaps wel.

Om te zoeken naar wedstrijden kun je het beste even op startlijsten.nl kijken. Hier kun je zowel zoeken op lijsten voor het springen (categorie pony) als voor bixiewedstrijden.

kimfamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:08

wij hebben hier in de buurt veel maneges waar ze op een avond doen "oefenspringen" daarvoor kun je gewoon met je paard naar de manege komen en plaatselijk inschrijven. dan kun je kiezen tussen bepaalde hoogtes. bijvoorbeel 40,50,60 cm enzovoort.
ik weet dat het op Manege de Molenheide in Schijndel op dinsdagavond wordt gehouden. alleen in de winter.
dat is alleen wel ver van groningen.

PommeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:54

Allemaal bedankt voor de tips
Ik ga eerst maar eens lid worden (mijn zoon dan) van KNHS

Gomir; Super bedankt ligt allebei op een redelijke afstand en is dus goed te doen
Ook bedankt vor de tips natuurlijk ;)

Kimfamke; dat is idd wel heel ver weg voor ons maar toch bedankt ;)