Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:34

Vrijdagmiddag ben ik bij de paarden geweest, en rond een uur of 3 naar huis gegaan. Heel stom, vergeten om de waterleidingen af te sluiten dus 's avonds rond een uur of 8 terug gereden om alles af te sluiten. Toen ik aan kwam op de wei stond de lamp in de stal aan, en ik dacht echt dat ik hem 's middags had uit gedaan. Maarja, er komt verder niemand dus ik moest hem zelf wel aan gelaten hebben.

Toen ik weg wilde gaan, keek ik de bak in en daar zag ik dat er achter in de bak gelongeerd was. Ik snapte er niks van want ik heb vrijdag door de vele sneeuw niks met de paarden gedaan. Achter in mijn bak stond duidelijk een 'gelongeerd rondje' met voetstappen in het midden. Ik baal er flink van, en heb iedereen die het misschien zou kunnen zijn (wat niet waarschijnlijk is, maar toch) even gebeld. Zij zijn het niet, maar nu zit ik dus met de grote vraag, wie komt er ongevraagd bij mijn paarden en is in de bak terwijl er sneeuw en ijs lag aan het longeren geweest.

De eigenaren van de wei letten extra goed op of ze iemand zien die er niet thuis hoort, maar hebben jullie nog tips voor stappen die ik verder kan ondernemen? Ik heb niet het idee dat mijn spullen worden gebruikt, maar ga voor de zekerheid het slot van mijn stal even veranderen.

Tamadine

Re: Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:37

OMG wat creepy zeg.
Ik zou een goede klap stroomdraad ophangen en zorgen dat ze er niet zomaar langs kunnen gaan. En anders een verhoogd hek met slot erop.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:38

heel vreemd ... wat dacht je van : _-:( en dan ff ~~}> :list: en dan :wave: +:)+

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:42

unihorses schreef:
heel vreemd ... wat dacht je van : _-:( en dan ff ~~}> :list: en dan :wave: +:)+

:')
TS, is het niet mogelijk een camera op te hangen op een goed verborgen plaats?

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:06

beste tip die ik ooit gehad heb: neem een gans :j

Ik heb er ooit 1 als pulletje gekregen en die is bij huis grootgebracht dus ik ben 'mama' hij houd ook echt zijn waffel als ik alleen ben maar o wee als er onbekenden komen }>
Inmiddels heb ik er 3 en dat werkt nog veel beter :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:25

Wie gaat er nou jou paarden longeren zonder jou toestemming. Dat is toch wel heel raar?
Of denk je dat ze jou bak hebben gebruikt om hun eigen (verzorg)paard in te longeren. Bv omdat ze zelf geen bak hebben?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:27

het moet iemand zijn die weet waar de spullen liggen

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:31

Veulen84 schreef:
Wie gaat er nou jou paarden longeren zonder jou toestemming. Dat is toch wel heel raar?
Of denk je dat ze jou bak hebben gebruikt om hun eigen (verzorg)paard in te longeren. Bv omdat ze zelf geen bak hebben?

Ooit gehoord van het bestaan van 'pennykinderen?'
Ik volg even Kiki, hoop dat je er achter komt!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:32

Polly schreef:
beste tip die ik ooit gehad heb: neem een gans :j

Ik heb er ooit 1 als pulletje gekregen en die is bij huis grootgebracht dus ik ben 'mama' hij houd ook echt zijn waffel als ik alleen ben maar o wee als er onbekenden komen }>
Inmiddels heb ik er 3 en dat werkt nog veel beter :')

Wij hadden ook een waakgans op de manege. Eigenaresse kon 's ochtends na het voeren haar eigen huis niet meer in, Alfred de gans stond voor de deur :')

Zou sowieso je spullen goed achter slot en grendel opbergen. Misschien bordjes ophangen dat er gefilmd word en daarbij een (nep)camera ophangen?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:34

ik zal het leuker vinden om diegene te snappen

Mijn plan zal zijn een nachtje afwachten
WEER
dan een gezellige sleepover op de stal met jou friends

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:34

dus als ik het goed begrijp, is er iemand aan de slag met jou paarden?

Kan het niet zo zijn dat er iemand in de buurt jou bak gebruikt?

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:35

daarom heb ik hem ook als ukkie gehaald en thuis opgefokt, hij heeft mij nog nooit wat gedaan.
Maar van het weekend stonden 2 puberjongetjes in mijn land omdat ze dan beter bij de bomen konden om te snoeien, die kon ik wel gaan redden want ze durfden er niet meer langs :')

vrienden moet je kopen he, en ganzenliefde is te koop met paardebloemblaadjes en broodjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:38

Heb je een rijvereniging in de buurt? Kan het zijn dat iemand de verenigingsbak verward heeft met jou bak?

Raar hoor, ik hoop maar dat ze in elk geval met een eigen paard bezig zijn geweest en niet met die van jou :=

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 19:54

Er is geen vereniging in de buurt. Het is gewoon bij mensen aan huis, dus ze moeten echt het erf. Een gans nemen is (helaas) ook geen optie, want ik denk dat de eigenaren van de wei daar niet zo blij mee zijn :+

Ik heb de paarden 24/7 buiten lopen en een deel van de schuilstal is afgesloten waar mijn spullen staan. Dat deel zit ook op slot, verder staat overal stroomdraad omheen.
Een camera ophangen is inderdaad wel een optie, ik ga eens even kijken wat voor mogelijkheden er zijn.

Ik vond al een paar weken dat 1 van mijn paarden een beetje 'gek' deed. Ze was wat meer op zichzelf, wilde ineens het schuilstalletje niet meer in als ik haar daar wilde voeren/opzadelen/wat dan ook. Ik was het pleintje sneeuwvrij aan het maken en elke keer als ik schepte en zij was in de buurt stond ze meteen een eind verder op, terwijl ze dat normaal helemaal niet doet. Dus ik ben toch bang dat er iemand met een van mijn paarden aan de slag is gegaan, en niet alleen mijn bak heeft gebruikt.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:00

wat vervelend. camera ophangen lijkt mij de beste optie. hoewel een gans ook goed werkt :D maar snap dat de eigenaren van de wei daar niet blij van worden. ik neem aan dat die mensen zelf spullen mee hebben genomen aangezien jou spullen achter slot zitten.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:01

wat vervelend

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:02

briefje ophangen als je het nog een keer merkt dat je ome agent erbij haald!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:05

Ik zou een dagje op stal blijven om te controleren en hopelijk op heter daad betrappen! (wel kacheltje erbij! :)) )

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:05

Iets wat ik ook zeker niet zou waarderen. Heb je een idee hoe laat zij ongeveer geweest zij. Volgende week op dat moment aanwezig zijn. Misschien komt die persoon weer? Misschien een briefje ophangen die zo'n persoon zo wie zo zou moeten zien hangen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:07

Die persoon moet tussen 3 uur 's middags en 8 uur 's avonds geweest zijn. De sporen waren namelijk vers in de sneeuw, en waren er nog niet toen ik om 3 uur weg ging.

f_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:07

ik zou avondje op stal blijven, met een camera weet je alleen wie het zijn..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:08

En de mensen die daar wonen hebben niets gezien? Vooral als diegene al meerdere keren is geweest, dan moet dat toch opgevallen zijn? Of gaan ze zelf met jouw paarden aan de slag?
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 09-12-12 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:09

Weet niet of je met de auto komt, maar die zou ik dan even op een ander plekje parkeren
Of een bordje ophangen, dit pand word electronisch in de gate gehouden ofzo.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:09

Creepy...
Ik volg, ben beniewd hoe het afloopt.
En inderdaad, misschien een camera neerzetten. Om nou zelf de hele dag en nacht te gaan zitten...Brr

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:10

Oe, ik zou me daar absoluut niet lekker bijvoelen, hoop dat je deze "dader" te pakken krijgt, op heterdaad betrappen maakt meestal het meeste indruk. Mochten het kinderen zijn, zou ik ze linia direct meenemen naar de ouders want dit kan echt niet.