Mijn verzorgpony heeft rondom ijzers, maar sneeuwbeslag hebben we liever niet. Heeft iemand ervaring met in de sneeuw rijden met hoefschoenen? Het gaat om af en toe rustige stapritjes in het bos. De easyboot hoefschoenen zien er mooi uit, maar vinden we relatief duur aangezien het maar af en toe gebruikt zal worden. Op Agradi staan de hoefbeschermers van Imperial Riding en Kerbl te koop, heeft iemand ervaring met deze hoefschoenen?
De easyboots zijn volgens mij de goedkoopste hoefschoenen. Mijn paardje staat sinds een paar maanden (i.v.m. leeftijd, blessure en minder rijden) zonder ijzers en ik heb voor als ik de weg op ga easyboots. Het verschil tussen een bekapbeurt en beslagbeurt is bij mijn ca. 65 euro. Dan heb je al bijna 1 schoen weerverdiend. Bekappen kan ook nog eens minder vaak dan beslaan. Het is even de aanschaf van de hoefschoenen, maar als je de pony in de wintermaanden van de ijzers laat, ben je op den duur zeker goedkoper uit.
Die links van jou zijn geen hoefschoenen. En idd easyboots zijn een van de goedkoopste. Je kunt sowieso niet met ijzers in een hoefschoen, en al helemaal niet de sneeuw in met hoefschoenen
Kim1987kim
Geplaatst: 27-12-12 21:02
Ik ga maar eens kijken voor die dingen voor in t ijzer. Mijn paard staat 24/7 buiten, maar zodra t gaat sneeuwen moet ze opeens heel de dag op stal omdat ze anders enorm staat te glibberen
branki
Geplaatst: 28-12-12 11:51
Christyj138 schreef:
Je kunt sowieso niet met ijzers in een hoefschoen, en al helemaal niet de sneeuw in met hoefschoenen
Ik heb easyboots en heb deze wel eens over de ijzers gehad als er sneeuw lag. De easyboots waren voor de voorhoeven en met sneeuw deed ik ze over de achterijzers (die waren een maatje kleiner dan voor), dan klonterde daar tenminste geen sneeuw in. Dat ging prima.
Flowq
Geplaatst: 28-12-12 12:03
Mij niet gezien met hoefschoenen in de sneeuw
En ijzers is easyboots, oke, dat zou kunnen. Ik zou er niet voor kiezen maar kan het voor me zien. Maar niet in bijvoorbeeld Smits hoefschoenen
branki
Geplaatst: 28-12-12 14:41
Christyj138 schreef:
Mij niet gezien met hoefschoenen in de sneeuw
Wel in een dik pak sneeuw hoor, dus niet platgelopen gladde sneeuw. En het gaat er dan alleen om dat de sneeuw niet in de ijzers blijft plakken.
Ik heb een klant met een bevangen paard, heeft mijn easyboot epics weken aangehouden in de wei, en heeft ook ingespannen in de sneeuw. Het schuiven viel nog mee, zei hij.
Ik had met de sneeuw de ijzers eronder vandaan gehaald want het paard kreeg ballen van sneeuw/ijs onder zijn hoeven door de ijzers. Ik heb nu voor de zekerheid voor als het weer gaat sneeuwen ijzers met zooltjes eronder laten zetten. Kan het paard lekker naar buiten maar geen ijs ballen meer zodat hij alle kanten opglibberd. Glad zal het altijd blijven. In de ijzers zitten wel van die gaten waar je kalkoenen? (heet dat zo?) in kan draaien voor meer grip.