kuiten te dun voor rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XAnoukdb

kuiten te dun voor rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:17

Ik heb een bon van ... euro gekregen om nieuwe rijlaarzen te kopen, die van Petrie waren in de aanbieding duss, ik passen veeel te groot. Toen kwam ze met de kleinste maat die er was (smalste kuit) en die was zelfs te groot!!!
Als ik een passende rijlaars wil hebben moet ik ze laten aanmeten, ipv 100,- ben je dan 400-600 euro kwijt!
Dit is toch belachelijk!!
Kent er iemand een winkel waar ze kleine maten laarzen hebben of ze goedkoop laten aanmeten?
Bij voor keur van Petrie.

miepietjuh

Re: kuiten te dun voor rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:18

zelfde probleem hier, dus ik luister even mee!

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:19

miepietjuh schreef:
zelfde probleem hier, dus ik luister even mee!

is goed ;) Ik was even hopeloos...

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:20

probeer de junior laarzen eens...
die hebben smalle kuitjes

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:20

Wat zijn je kuitmaten?

Ik heb zelf mijn voeten in een maatje te klein gepropt - als je rijdt merk je daar niet zoveel van. Maar de beste oplossing is gewoon het kopen van mooie jodhpurs en chaps.

Mijn voetmaat is overigens 40 en mijn kuit is 33, en ik heb laarzen met voet 39 en kuit 36, staat nog best goed.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:22

Sheran schreef:
Wat zijn je kuitmaten?

Ik heb zelf mijn voeten in een maatje te klein gepropt - als je rijdt merk je daar niet zoveel van. Maar de beste oplossing is gewoon het kopen van mooie jodhpurs en chaps.

Mijn voetmaat is overigens 40 en mijn kuit is 33, en ik heb laarzen met voet 39 en kuit 36, staat nog best goed.

Heb geen idee wat de maat is, heb altijd met chaps gereden, en nu mocht ik dus van die 'echte' rijlaarzen, en nog niet laten opmeten. Een maatje te klein toch liver niet, liever iets groter omdat het toch wel heeeeeeeel veel geld is!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:26

Hier zelfde probleem. Ik heb ook een tomaat en een hoge wreef. Heb 'goedkope' rijglaarzen gehad, nou echt never nooit meer, wat een kachelpijpen!! Ik heb even doorgespaard en nu mooie Petrie Anke elegance. Tsjaad, daar hangt een prijskaartje aan... Maar je hebt er dan ook veel plezier van.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:26

kuitmaat kan je makkelijk zelf opmeten, gewoon meetlint rond dikste deel van je kuit doen en aflezen :+

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:29

Hier hetzelfde probleem. Ik heb echter heel veel geluk gehad. Op het moment toen ik ben gaan passen lag er nog een op maat gemaakte petrie's precies in mijn maat. Iemand had ze op maat laten maken maar was ze nooit komen ophalen. Ik mocht die toen voor de normale prijs meenemen :D
*maar niet vervelend bedoelt maar je bent nog maar 14, groeien je voeten niet nog?

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 22:29

Washinton schreef:
Hier hetzelfde probleem. Ik heb echter heel veel geluk gehad. Op het moment toen ik ben gaan passen lag er nog een op maat gemaakte petrie's precies in mijn maat. Iemand had ze op maat laten maken maar was ze nooit komen ophalen. Ik mocht die toen voor de normale prijs meenemen :D
*maar niet vervelend bedoelt maar je bent nog maar 14, groeien je voeten niet nog?

Jawel, en die Petries waren in de aanbieding voor 100,- ben ook echt niet van plan voor rijlaarzen nu al zoveel geld uit te gaan geven als ze na een tijdje toch niet meer passen...

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:35

Ik heb kuitmaat 31 en de laarzen van mondoni in de hoogtemaat passen best netjes bij mij

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:39

Ik heb altijd hetzelfde probleem, heb ook hele smalle kuiten. Alles is altijd te wijd.
Uiteindelijk heb ik de De Niro Boots aangepast. Daarvan hebben ze XXS en die zitten als gegoten!
Het is wel wat anders dan Petrie, maar ik vind ze veel fijner.
De prijs van de standaard laars ligt op het moment rond de €450,- dacht ik.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:41

ik weet niet welke schoenmaat je hebt maar QHP kinder rijlaars jildou ik heb met normale
kuiten wijd dus als jij de normaal of de smal neemt moet dat wel passen.
ik heb maat 38 en wijd (kuit is 32) deze kosten zo'n 120 euro
Laatst bijgewerkt door Xjewillemijn op 07-12-12 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:44

ik had er zelf ook al last van, ik heb nu met mijn kuitmaatje 33 een laars met kuitmaat 36 en dat past prima.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 23:13

Okee zal mijn kuitmaten maar eens op gaan meten

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:20

Ik heb nog een paar maat 39 in de aanbieding met 28 kuit. Lipica met zwart lak jachtkap. Maar ruim een half jaar gedragen door mijn dochter toen was ze eruit gegroeid. Heb toen weer Lipica's laten maken dat is voor haar de enige optie. Je hebt ze vanaf 215 euro dacht ik. Pas als je 400 euro of meer te besteden hebt kan je in de winkel terecht voor bijvoorbeeld Parlanti's met een hele smalle kuit. Maar dat is zonde als je nog maar 14 bent. De kans dat je er uit groeit is erg groot.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:22

XAnoukdb schreef:
Okee zal mijn kuitmaten maar eens op gaan meten

als je niet bekend bent met laarzen opmeten kun je beter even googlen daar staat alles duidelijk aangegeven
voor je dalijk laarzen gaat bestellen die eigenlijk helemaal niet passen...

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 23:29

blue_sky schreef:
Ik heb nog een paar maat 39 in de aanbieding met 28 kuit. Lipica met zwart lak jachtkap. Maar ruim een half jaar gedragen door mijn dochter toen was ze eruit gegroeid. Heb toen weer Lipica's laten maken dat is voor haar de enige optie. Je hebt ze vanaf 215 euro dacht ik. Pas als je 400 euro of meer te besteden hebt kan je in de winkel terecht voor bijvoorbeeld Parlanti's met een hele smalle kuit. Maar dat is zonde als je nog maar 14 bent. De kans dat je er uit groeit is erg groot.

Heb je misschien foto ervan??

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:10

Kinderlaarzen hebben vaak een smallere kuit dan de volwassen maat.

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:37

Citaat:
Wat zijn je kuitmaten?

Wellicht kun je hier wat mee er komen nog best wel wat maten in de buurt.dan ben je voor de derby € 169,95 kwijt Afbeelding

@ xanouk

Je kan natuurlijk altijd naast de bestaande maten de laarzen exact op je voet/kuit laten aanmeten.
Deze kosten zijn op zich nog wel te overzien.

Daar in tegen groeien je voeten natuurlijk nog wel flink....(lastig)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:40

Wil je persee leren laarzen?

De Elegance rijlaars is ook erg mooi en warm in de winter en voor smalle kuiten. :j

eshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:56

Ik had precies hetzelfde probleem!
QHP rijlaars jildou zit bij mijn kuit prima, hoogte ook. Alleen in de winkel vond ik 38 goed zitten,
maar heb toch 37 nodig..
dus als je nog opzoek bent, ik heb echt de laars voor smalle kuit!!!

donna0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:03

sommige laten het korte maken maar volgens mij kun je ook gewoon beenwarmer's aan doen en dan de laars dat had een vriendin van mij en die vond het niet vervelend zitten ofso.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 17:01

Ik heb inmiddels gevonden hoe je de maten moet opmeten,
en mijn maten zijn kuit: 29,5
maat 39,
onderbeenlengte: 47
Heeft iemand idee?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:06

ik ben al een tijdje uit de paarden maar was het niet dat er verschil was tussen vrouwen en mannen?
want mannen hebben namelijk altijd van die dunne ''spillebeentjes'' misschien een tip om dat een mannen laars te proberen..??

t is een tip en weet igg niet of het een bruikbare tip is??
:s