Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 13:42

Ik ben op zoek naar outdoorlaarzen. Sommige zeggen echter dat ze tot de enkel waterdicht zijn, andere zijn dit helemaal.
Websites spreken elkaar tegen, daarom vind ik het moeilijk een keuze te maken. Ook moeten ze niet heel groot zijn aan
de kuit want ik ben maar smal.

Iemand ervaringen?

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:45

ik heb outdoorlaarzen van lipica zijn helemaal waterdicht, en op maat gemaakt dus je hieft niet bang te zijn dat de kuit te wijt of te smal is.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:45

Waarvoor ga je ze gebruiken?

Als ze echt water dicht moet zijn zou ik voor een rubberlaars gaan. Om te rijden vondt ik de mountainhorse iceriders echt super fijn, en zaten ook mooi aangesloten :)

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 15:11

vooral om te wandelen (daarom vind ik rubberlaars niet zo prettig) en in de wei bezig te zijn.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:16


H_k
Berichten: 11
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:45

Ik heb Dubarry laarzen, zijn prima waterdicht en lopen heerlijk. Nadeel is dat ze erg duur zijn.

Anoniem

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:47

mountain horse laarzen..

cindybijl

Berichten: 2584
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:52

Djilna schreef:
Ik heb net deze gekocht bij de ANWB: http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/aanb ... ro-02.html
Dus nog niet zelf getest, maar hoor er veel positiefs over. En ze hebben ook nog andere modellen.


Heb ik ook!
Het voordeel is dat je er 2 jaar garantie op hebt, dus als ze lekken mag je ze terugbrengen (met kassabon!) en krijg je een stel nieuwe.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:36

Muckboots! Zien er lomp uit, maar zitten heerlijk warm en zijn zekersteweten waterdicht tot het bovenste randje :)

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:36

Ik heb de Dublin laarzen 3 jaar nog steeds water dicht. Gewoon erdoor mee door de zeewater gegaan :) En ze lopen ook nog eens heerlijk en warm :)

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:18

Ik heb de outdoorboots van HKM en heb er een maand geleden nog een uur door een zeiknatte wei achter koeien aan wezen jagen, stond tot ver over m'n enkels in het water en bagger en waren nog steeds waterdicht, heb ze al een jaar. Maak ze wel altijd even helemaal schoon na zo'n actie en vet ze in met ledervet als ze opgedroogd zijn. Deze waren niet zo heel duur, maar heb ook Ariat Grasmere's, die heb ik al ruim 3 jaar en draag ik elke winter naar m'n werk, moet elke dag 30 km fietsen en wil dan wel warme en droge voeten houden, verder zijn ze vrij casual en blijven ook na 3 jaar nog waterdicht.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:23

M'n legerkisten werken ook erg goed, gehele voet en stukje enkel waterdicht (vanaf daar begint de veter, beetje jammer) alleen niet geschikt om mee te rijden.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:31

Muckboots, super voetbed, heerlijk warm en uiterst comfortabel om mee te wandelen.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:45

Ik heb ook de outdoorlaarzen van de ANWB, die spuit ik zelfs gewoon af van boven tot onder zonder dat ze nat worden vanbinnen.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:53

Ik heb vandaag outdoorjodphurs van Aigle gekocht (ze kommen redelijk hoog trouwens) de onderkant is als een rubberen laars, maar de bovenkant is ruw leer :) Lekker warm heb ik zo de indruk en zit héérlijk. Ik had dan nog geluk om ze op de kop tikken voor 45euro. Ik kon ze niet laten staan. Ze heten 'Panda' en zijn de kleur 'Gold'.

Afbeelding

Ik heb ze nog niet gebruikt, maar ik zal je op de hoogte houden als ik dat wel doe ;)

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:07

Ik heb die van de ANWB loop er nu een jaar mee rond en ze bevallen prima. Heerlij kwarm en waterdicht. Kan ermee door de plassen ,door de blub en door de sneeuw.
Ze zitten lekker, zijn nog steeds waterdicht, maar de zool begint wel te slijten.
Dat is natuurlijk wel normaal na een jaar regelmatig gebruik, maar ze zouden een slijtvaste zool hebben, daar merk ik dus niet zo veel van.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:59

Ik heb laarzen van de ANWB (nieuwste model, bruin met blauw) en voor bij de paarden de outdoorlaarzen van HKM. Die van HKM zijn niet stuk te krijgen :) weer en wind, mest en blubber, en altijd waterdicht! Moet wel zeggen dat ik ze goed onderhoud en dus ook schoonmaak en vet. Die van de ANWB zijn tot nu toe ook super, maar vond ik te mooi (hihi) om ze bij de paarden te dragen. De regenbuien en modderplassen gaan perfect tot nu toe.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:01


intel_1x
Berichten: 1369
Geregistreerd: 07-04-10
Woonplaats: NL

Re: Welke OUTDOOR laarzen zijn ECHT waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:05

Ariat !

eluderennie

Berichten: 43
Geregistreerd: 20-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:12

HKM winterboots, zijn echt heel fijn en ik loop er geregeld mee door plassen en modder.