Hengstengedrag.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linnbuurman

Hengstengedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 11:04

Mijn shetlander is nu 2,5 jaar en als je alleen in de wei loopt spring die op je rug en wilt die er niet meer af en hij bijt steeds heel veel.
Ik heb hem al paar keer een tik gegeven maar daarna komt die gewoon weer terug en doet die het weer overnieuw en ook is die al gecastreerd.
Hebben jullie misschien verder nog tips ?
Laatst bijgewerkt door linnbuurman op 01-12-12 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

DiamondHorse

Re: Hengstengedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:07

Hoogste tijd om hem te laten castreren! ;)

linnbuurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 11:10

DiamondHorse schreef:

Ja dat hebben we dus ook al gedaan maar hij gaat maar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:10

linnbuurman schreef:
ook is die al gecastreerd.

DiamondHorse schreef:

Ik weet niet hoe het zit maar volgens mij groeien ballen niet terug aan hoor :Y)

Ik heb maar 1 tip TS. Verdomd streng zijn, heel erg consequent en laat die pony even zien hoe het zit. Een tik is blijkbaar niet voldoende dus je zal anders moeten optreden. Laat je bijstaan door iemand met ervaring voor er ongelukken gebeuren.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:25

Citaat:
Ik weet niet hoe het zit maar volgens mij groeien ballen niet terug aan hoor

TS heeft openingspost aangepast...stond er toen ik die opmerking maakte nog niet bij ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:28

Is dit serieus?Tja ik denk dat hij je gewoon erg aantrekkelijk vind :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:36

Oh jezus := Ik zou hem echt flínk op zijn donder geven. Blijkbaar ben je niet streng genoeg als hij dit nog steeds doet. :=

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:54

Staat hij ook alleen of met andere soortgenoten?
Sowieso moet je iedere volgende keer iemand meenemen die hem wel flink op z'n plek zet en die van aanpakken weet, om hier in je eentje tegen aan te gaan boksen als je niet stevig in je schoenen staat heeft geen zin en kan zelfs tot een ergere situatie leiden! (waarin hij jou kan verwonden)
Dus wees verstandig en schakel hulp in!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:23

Dan is een tik dus niet duidelijk genoeg. De volgende keer als hij op je probeert te springen een beste schop geven en hem flink het weiland door jagen, als hij weer in de buurt komt weer een beste schop geven tot hij netjes op een afstandje staat te wachten. Dan door je houding toestemming geven om te naderen, gedraagd hij zich goed dan belonen zo niet herhaling van de 'oefening'. Zie je jezelf dit nog niet doen, kan ik me best voorstellen, dan hulp vragen. Dit soort gedrag is erg gevaarlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:33

Zag net dat TS 14 is.

Geef die pony mee aan een volwassene, je hebt nog niet genoeg ervaring blijkbaar. Voor zoiets moet je melding maken bij je ouders, instructie of stalbaas voor hulp, niet op bokt.

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:45

Kapje voor de mond dat hij neit kan bijten. Na een tijdje kijken of het weer zonder kan (of alleen doen wanneer je hem ophaald?) Anders kan hij ook geen gras eten.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:52

Ik denk, dat hij je gewoon een lekker wijfie vindt. :~

Nee, even alle gekheid. Je laten bijstaan door een volwassenen en hem eens flink op zijn donder geven.
En dan bedoel ik niet een aaitje maar even flink op zijn flikker. Sorry een beetje cru gezegd, maar dit kan heel gevaarlijk worden, stel dat er eens een jong kind het weiland in loopt.
Sta stevig in je schoenen, borst vooruit en geef desnoods een flinke schreeuw als het lijkt alsof hij het wil doen.
Maar nogmaals, vraag hulp van een volwassenen, want hij mag best wel even terecht gewezen worden wil hij in de toekomst een leuke pony worden. Volwassen zijn hier gewoon net wat beter in en dwingen wat meer respect af.

Succes!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:10

Als je een paard zijn ballen eraf haalt betekend dat niet dat al je problemen van het hengst zijn voorbij zijn.
Ik vermoed dat toen hij hengst was er al een niet al te consequente opvoeding bij kwam kijken en dan helpen ballen eraf niet.

Dus streng zijn en niet met fluwelen handschoentjes aanpakken.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:55

Meijer1990 schreef:
Kapje voor de mond dat hij neit kan bijten. Na een tijdje kijken of het weer zonder kan (of alleen doen wanneer je hem ophaald?) Anders kan hij ook geen gras eten.

Hier bestrijd je ben ik bang het probleem niet mee, je voorkomt alleen gevolgen ervan.
Ik zou het bij de aard aanpakken, je moet het vanuit de kern bestrijden, anders verzint hij wel weer iets anders.

Dit is een dominantie probleem, dat ga je helaas niet oplossen met een mondkapje :o