Ik ben op zoek naar mooie (leren) laarzen. Ik ga binnenkort met mijn paard beginnen met springen en het is de bedoeling dat ik hoog ga springen als het allemaal goed gaat. Maar het liefst heb ik een laars waarmee ik ook gewoon dressuur kan rijden, kan dit? Ik rij nu met van die goedkopen rubberlaarzen, maar die zitten niet echt lekker en ik vind het mooier als ik leren laarzen heb, maar kan ik dan springen en dressuren?
Ik heb ook een laars waarbij ik dressuur en spring en ga crossen. Heb als tip mee gekregen GEEN rits aan de voorkant te doen, achterkant is beter. Heb zelf met de voorkant een klein stuk met veter. Gaat prima!
DewiRox
Geplaatst: 30-11-12 18:27
Er is geen regel dat je met een springlaars niet mag dressuren. Ik heb leren rijlaarzen van deNiro en ik heb ze met een springboog, echter heb ik ze wel iets hoger genomen dan een laars die echt alleen voor het springen zijn, aangezien ik er ook dressuur mee rij. Het is net wat jij fijn en mooi vind, het maakt niet uit als je laars voor de dressuur 'iets te kort is'.
Ik heb met dressuren en springen ook dezelfde laarzen aan. Petrie Glasgow. Ze hebben wel een dressuurboog, maar doordat ik ze wat lager heb dan 'hoort' spring ik er prima mee. Ze zijn achter mijn knie lager dan met dressuur 'hoort'
Nu zeg je dat je binnenkort gaat beginnen met springen met je paard, maar in je vorige topic zei je dat je eindelijk een paard mocht kopen? Beetje vreemd... Maar goed, even ontopic: Maakt niet uit, kan best hoor!