Welke Jodhpurs voor moeilijke voeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miramare

Welke Jodhpurs voor moeilijke voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 14:11

Momenteel rijd ik met mijn leren laarzen van Derby. Deze zijn gewoon goed opgemeten en zitten maattechnisch ook wel prima, alleen komt mijn hak altijd naar boven. Dus ik kan mijn been lang maken wat ik wil en mijn hakken uitdrukken maar er gebeurd dan niets. Nu wil ik goede jodhpurs aanschaffen met een veter zodat ik ze iig goed strak kan strikken. Alleen wil ik eerst goed onderzoeken welke, voor ik weer veel geld uitgeef aan iets waar ik uiteindelijk niet blij mee ben.
Ik zit met het probleem dat ik erg moeilijke voeten heb. Dwz heb een brede voorvoet, beetje hoge wreef en een smalle hak. Nu heb ik gisteren Ariat Heritage Paddock gepast, maar deze zitten met niet goed. Qua maat heb ik 38,5 nodig van deze schoen maar dan zit het op mijn wreef en de zijkanten te strak, en kom ik alsnog enigszins omhoog met mijn hak. Tevens heb ik de QHP jodhpur Valencia gepast. Deze zaten eigenlijk lekkerder dan de Ariats, omdat deze voor iets breder zijn. Probleem uiteraard weer dat ik omhoog kom met mijn hak. Een verhoginkje in de achterkant van de zool helpt iets. Maar ook hier geld, ideaal is het niet. Iemand bekent met de kwaliteit van de QHP jodhpurs?
Heeft iemand nog andere goede tips voor mij? Ik ben ook van plan om meerdere ruitersport zaken af te gaan, maar scheelt als ik enige ervaring van andere mensen hoor! Alvast bedankt!

Mallootje

Re: Welke Jodhpurs voor moeilijke voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:27

Heb je de Performer Zip van Ariat al gepast? Die heeft elastieken op de zijkant, wat iets meer vrijheid geeft. Ook hebben die nog een iets andere zool dan de Heritage, dat kan ook een verschil maken.
Deze schoenen hebben een rits achteraan en veters vooraan. Ik merk dat klanten met een iets hogere wreef daar fijner in passen..

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 14:46

Tja ik zit ook wel enigszins met een budget en deze zijn hier echt boven (aangezien ik er ook nog fijne soepele chaps bij wil). Maar wellicht moet ik ze toch ook nog een keer passen.
Nou ja het grootste probleem, wat ik ook met rijden tegen kom, is dat mijn hak omhoog komt...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:48

Als het goed is, zijn de Performers maar 20 euro duurder dan de Heritage. Maar goed, ik denk ook nog even verder.. Met QHP als merk hebben we wel ervaring maar niet met de jodphurs, maar ik veronderstel dat die kwalitatief gelijkaardig zijn aan de laarzen en dat zit wel goed :)

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 15:44

Hihi ja klopt dat ze maar 20 euro duurder zijn, alleen vond ik de 149,- van de Heritage al aan de hoge kant. Maar heb ze in een super aanbieding gezien, dus ga ze straks toch nog even ergens passen. Ook een tip voor welke chaps erbij?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:46

Chaps van Ariat? Dan heb je meteen de goede kleur ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:49

Klinkt als mijn voeten :)
Ik heb de Performer Zip van Ariat, ben nu aan mijn 2e paar toe van die schoenen en nog steeds erg gelukkig ermee!

Ik ben er zuinig op, dan gaan ze erg lang mee en zijn ze hun geld wel waard (en kijken of ze ergens in de aanbieding zijn kan ook veel schelen).

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 16:23

Kijk goed om te horen dat ik niet de enige ben met van die fijne voeten... :D ja heb een erg mooie aanbieding gezien dus ga ze toch nog even passen.
wbt chaps, wilde idd al voor die van Ariat gaan ook, maar er zijn daar ook verschillende van... vandaar :o .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:31

De Concords zijn leuke chaps, mooie kwaliteit en fijn qua pasvorm!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 16:53

Oke thanx! Daar heb ik wat aan!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 17:17

Bedankt! Ik heb gisteren idd de Ariat Performer gepast en deze zaten door het elastiek idd nog weer wat strakker bij de enkel. Ik heb ze besteld met ene mooie aanbieding en daarbij de Concord chaps!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:17

Goed dat je een oplossing hebt gevonden! Veel plezier ermee :)