Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wumdydumpy schreef:Thiedeman is niet per definitie slecht tigra. Soms kan t net dat beetje extra zijn waardoor je als ruiter minder kracht/druk hoeft te zetten zodat hij niet harder gaat lopen zonder dat je hoeft te zagen en te trekken. Tuurlijk moet je van achter naar voren rijden, maar als voor helemaal niks opvangt wordt het gewoon rennen. Soms heb je als ruiter een hulpmiddel nodig en ze krijgt hier ook les bij. Niet aanvallend bedoeld maar soms wordt er zo slecht gesproken over hulpteugels.
sanso schreef:even voor de duidelijkheid, ik rijd ook nog steeds buiten
heb gisteren een serieus gesprek gehad met mijn moeder hier over, ik ga hier niet vertellen hoe dat gesprek ging voor ik heel bokt weer over me heen krijg..
sanso schreef:nu kreeg hij zijn streken weer terug en begon weer met steigeren (wat ik best eng vind)
en ik krijg hem tegenwoordig, wat ik ook doe, helemaal niet meer aan de teugel, wat mijn instructeur ook zegt
dat hij ermee kan wegkomen zeg maar.
nu word ik zo gefrustreerd want ze doet iets, en storm loopt aan de teugel en kan alles met m doen, ik ga erop, en het is meteen mis, nu zijn we even in de longeercirkel gaan rijden (na de les want zo extreem tegen de hand was hij nog nooit) en als zij erop gaat loopt hij super netjes, ik ga erop zitten, en bam gelijk dat hoofd in de lucht en er is niks meer met hem te beginnen, toen ging ze er even naast lopen dat ik er wel opzit maar dat zij de teugels vastheefd, dan gaat het ook goed tot ik de teugel overpakte, meteen weer tegen de hand
ik kon m wel schieten op dat moment, het is echt niet leuk meer en word gewoon gevaarlijk, ik zie ons deze zomer echt niet starten, hoe erg ik mijn best ook doe..
ik ben echt gefrustreerd .
sanso schreef:even voor de duidelijkheid, ik rijd ook nog steeds buiten
heb gisteren een serieus gesprek gehad met mijn moeder hier over, ik ga hier niet vertellen hoe dat gesprek ging voor ik heel bokt weer over me heen krijg..
Tigra_ schreef:sanso schreef:even voor de duidelijkheid, ik rijd ook nog steeds buiten
Dat zijn onze zaken ook helemaal niet dat is tussen jouw en je moeder.
Maarre wat vindt je van tips tot nu toe? Herken je er wat in? Ben je het er mee eens of niet.
betadine schreef:Hey Sanso,
Spijtig dat je zo veel frustraties moet verwerken, want dressuur hoort gewoon leuk te zijn. Zoek een andere lesgever die je leert om vanuit onspanning een correcte zit te creeren. De enige manier om "aan de teugel te lopen" is om je paard gevoelig te maken op de correcte hulpen en hem goed vooruit en ontspannen onder jou te hebben. Jouw (vakantie)bijrijder heeft dit onderdeel blijkbaar beter onder de knie en je hoeft daarvoor niet gefrustreerd te zijn, wan tdit gaat alleen maar nog meer tegen je werken. Zoek iemand die je helpt zonder die bijzet-teugels want die dienen alleen maar om de tekortkomingen van de ruiter te verdoezelen. Longeer hem desnoods af en toe eens met bijzet om zijn spieren te trainen, maar die teugel gaat jou niet helpen om het hem beter te leren vragen. Vergeet even dat aan de teugel lopen en werk aan je ontspanning, een minder dagje= geen probleem, ga dan eens naar buiten, maar met gefrustreerd op je paard zitten ga je niets bereiken. Spijtig dat je instructeur je zo met frustaties laat zitten en argwaan kweekt met die bijzet, want dit gaat je alleen nog onzekerder maken. Ga opzoek naar een instructeur die beter aansluit op je gevoel en je geen stappen laat overslaan.