Handige manier inkorten rijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Handige manier inkorten rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 14:34

hoi,

Ik heb een aantal rijbroeken die eigenlijk net te lang zijn. Mijn beenlengte ligt precies tussen de gewone en de lengtemaat :( dus broeken zijn altijd net te kort of te lang. Nu bedacht ik mij dat ik de lange broeken wel kan inkorten. Ik vind het klittenband aan de rijbroek toch altijd irritant en niet comfortabel (prikt in m'n enkel) dus dat knip ik er dan af. Wat zou handig zijn om dan te doen? Een stretchstofje eraan naaien oid? Iemand ideeën of ervaring? :D (ik heb nu een Eurostar flex broek gekocht en die zit perfect en heeft ook een stretch onderkant ipv klittenband)

kleinvosje

Re: Handige manier inkorten rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:35

Ik heb ook wel eens te lange broeken, ik sla dan gewoon het klittenbandje om en doe er een sok overheen. Niemand die het ziet, ik heb er geen last van en als de broek mocht krimpen heb ik nog genoeg lengte over!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:39

Persoonlijk doe ik ook hetzelfde als kleinvosje, maar als je dat onprettig vindt, kun je er wellicht zo'n strookje onderaan zetten van dat materiaal waarvan ook manchetten worden gemaakt ?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:49

Er zijn tegenwoordig ook van die broeken zonder klittenband, maar met elastische boordenstof aan de onderkant. Heel fijn. Misschien kun je er wel zoiets van maken? Dan heb je ook geen last van het klittenband of bobbels in je sokken ofzo! :)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 19:04

Precies, dat laatste dat wil ik. Maarrrr hoe kan ik dat het beste doen? Welke stof zou geschikt zijn?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:31

Je kunt die tricot boorden kant en klaar kopen ,ze zijn in diverse kleuren verkrijgbaar.