Goede cap voor echt ovaal hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wildhorse99

Goede cap voor echt ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:27

Ik ben nog steeds opzoek naar DE cap, heb er nu een van CSO na een hele lange zoektocht een jaar of 6/7 geleden en die zit perfect. Maar helaas is deze door intensief gebruik ondertussen wel echt aan vervanging toe.
Helaas alleen dat CSO dit model caps niet meer heeft(anders had ik zonder twijfelen gewoon deze weer opnieuw gehaald) en andere modellen van het zelfde merk weer niet goed zitten.
Ik heb een erg ovaal hoofd en platte zijkanten(ja hoe moet je het anders omschrijven) ik kan dus bij eigenlijk alle caps een hand aan de zijkant steken terwijl de voor en achterkant wel goed zit. Ik heb geprobeerd, Uvex, HH, BR, CSO, Casco. Iemand nu nog een idee? De enige die redelijk tot goed zit is de cap van HV de polo met leer bekleed maar die vind ik eigenlijk te prijzig. Dat is ook de reden dat ik GPA, Samshield en Kep heb overgeslagen.
Mijn budget is tot ong 130€

Fleury

Re: Goede cap voor echt ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:09

Mijn hoofd is ook erg ovaal, bij de meeste caps kan ik aan beide zijkanten nog ruim mn handen steken terwijl hij voor en achter wel vast zit. Daarom zitten veel caps vaak niet lekker en wiebelen ze.
Ik heb nu een Horka airstream maar die is al best oud dus geen idee of ze nog verkocht worden. Het is nogsteeds niet ideaal maar wel 1 van de betere. Maar hij is inmiddels wel aan vervanging toe dus ik lees ook even met je mee.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:11

zelfs met de nieuwe lijn BR caps?
ik heb hetzelfde probleem, maar die van BR zit mij erg fijn.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:50

Ik heb hetzelfde probleem, gpa past perfect maar heb toch echt een casco verstelbaar ding, de youngster met stof zeg maar... Helaas blijft dit het enige merk dat goed past

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:17

Er komen binnenkort nieuwe caps van qhp. Ik heb ook zo'n hoofd en heb die caps gepast, ze zaten best goed. Misschien die even afwachten? We krijgen ze in december in de winkels.

IRH is voor mij ook een goede, maar die zie je ook niet zo vaak meer..

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:53

Mallootje schreef:
Er komen binnenkort nieuwe caps van qhp. Ik heb ook zo'n hoofd en heb die caps gepast, ze zaten best goed. Misschien die even afwachten? We krijgen ze in december in de winkels.

IRH is voor mij ook een goede, maar die zie je ook niet zo vaak meer..

heb je toevallig al een indicatie wbt de prijs??

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:02

Dit probleem herkende ik zelf ook (ovaal hoofd). hahaha

De cap die ik hiervoor heb gehad zakte onder het rijden naar beneden of klemde erg op me hoofd.
Bij een bok of als meneer er een keer van door ging dan hing de cap al voor me ogen.

Nu heb ik een Samshield Classic cap, deze kan op maat worden gemaakt. De binnenvoering kan versteld worden waardoor deze goed passend zit voor je hoofd. Er kan meer of minder vulling in de cap gedaan worden.

Tot nu toe is deze nog nooit af gezakt en hij zit heerlijk (je betaald er wel wat voor).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:07

Champie_me: ik denk rond 100 euro! En ze zijn nog mooi ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:08

Casco! Heel fijn!

marije51994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:10

Ik heb ook een redelijk ovaal hoofd, maar bij mij passen alle caps. Wel doen ze er aan de zijkant van die schuimstukjes tussen zodat het aan alle kanten stevig zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:13

skippy1 schreef:
Casco! Heel fijn!

Oepsie... Ik bedoelde Uvex... :o

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:50

ik heb de verstelbare cap van equi theme. ook ik paste geen enkele cap echt, kon ook telkens m'n nanden er aan beide kanten bij steken maar deze zit perfect.

en is met 70 euro ook niet duur ;)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:32

Horka is zeer geschikt voor ovale hoofden zoals de mijne, ik pas óf Horka óf GPA. De rest valt voor mij ook af

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:33

uvex..die kun je in 3 richtingen verstellen! breedte lengte en diepte

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:39

Ik heb hetzelfde 'probleem'. Een paar jaar geleden de Harry's Horse Mistral aangeschaft, die zit erg lekker!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 03:46

Tipperary.

Er zijn al veel topics over. Succes met je zoektocht, uiteindelijk zal het je lukken, de caps zijn er wel!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:56

Rosalie123 schreef:
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Een paar jaar geleden de Harry's Horse Mistral aangeschaft, die zit erg lekker!

Apart dat je deze past, HH staat bekend om de 'ronde' caps...

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:59

Ik heb ook een ovaal hoofd en daardoor grote maat cap nodig. Ik heb nu caps van BR, viper en nog een andere. Ze zijn in stelbaar en zitten goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:02

Ben naar een grote divoza gereden en heb ze allemaal gepast, duur en goedkoop.
Ben uiteindelijk met vriendelijk geprijsde HH naar huis gegaan, was de enigste die lekker zat.
Denk niet dat dat model er nog is, zal morgen eens kijken welke het is.

Daarvoor had ik een global, maar dat model is ook al jaren uit de collectie en de nieuwe passen niet.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 01:18

Vroegah :) had je volgensmij van wembly ofzo caps met gekleurde binnenkanten... Blauw was volgensmij voor de ovale hoofden en rood voor de ronde hoofden. Nog altijd onbegrijpelijk waarom dat nu niet meer bestaat. Bij divoza ooit een hh pro plus geadviseerd gekregen, dieik dan maar 2 maten groter moest kopen en aan de zijkanten moest opvullen met schuimrubber.
Ik heb nu een horka topline. Heel betaalbaar en geen hoofdpijn meer!

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 12:08

ShadowFax schreef:
Vroegah :) had je volgensmij van wembly ofzo caps met gekleurde binnenkanten... Blauw was volgensmij voor de ovale hoofden en rood voor de ronde hoofden. Nog altijd onbegrijpelijk waarom dat nu niet meer bestaat. Bij divoza ooit een hh pro plus geadviseerd gekregen, dieik dan maar 2 maten groter moest kopen en aan de zijkanten moest opvullen met schuimrubber.
Ik heb nu een horka topline. Heel betaalbaar en geen hoofdpijn meer!

Ja die ken ik nog wel ja, (wat voel ik me oud :o ) en inderdaad nou je het zegt had ik inderdaad een paars/blauwe voering erin.

HH zit inderdaad voor geen meter, toen ze me die adviseerde hier in de buurt bij een klein zaakje ben ik ook heel snel weggegaan....

Toch maar eens gaan kijken dan voor een horka cap, eerst maar uitzoeken welke winkel in de buurt ze verkoopt en ik ze kan passen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:10

Samshield...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:11

Na (letterlijk) jaren zoeken met hetzelfde probleem ben ik uiteindelijk uitgekomen op de Charles Owen AYR8. Heerlijk, een cap die niet klemt op je voorhoofd en toch aansluit aan de zijkanten :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:26

Hannanas schreef:
Tipperary.

Ik heb ook een Casco (New Master) die ook fijn zit. De Uvex heb ik geprobeerd, maar zat toch niet prettig (en leverde een mooie rode plek op mijn voorhoofd op :+) Maar de Tipperary is echt een ontzettend fijne helm :j Bokker Gilbey gaat ze volgens mij ook verkopen :)

Demidanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:56

Ik heb ook een erg ovaal hoofd en precies hetzelfde probleem gehad als jij...... Totdat ik de samshield classic aanschafte, kost wat maar dan heb je ook wel wat. :j