Ervaring Sectolin Tondeuse SE-200?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeniiSee

Ervaring Sectolin Tondeuse SE-200?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 10:13

Hoii!

Aangezien een stalgenootje een groot scheerapparaat heeft, maar ik ook graag benen en hoofd wil doen wil ik een kleine tondeuse erbij kopen.

Ik ga voor het eerst m'n arabiertje van 4,5 jaar scheren, en ik vroeg me af wat voor ervaringen jullie hebben met de Sectolin tondeuse SE-200? In vergelijking ook met de SE-100?
Het scheelt 30 euro, vind ik niet erg om extra bij te leggen, maar dan vraag ik me wel af of hij daadwerkelijk beter is. Anders kan ik net zo goed de SE-100 kopen.
Gaat om de benen, en heel het hoofd die ik er mee wil doen. En daarna dan zn sokjes bijhouden.

Ik zou hem dan straks gaan kopen, en onder de oplader gelijk doen. Wel wil ik hem vanmiddag al scheren. Er staat dat je hem beter eerst 12 uur kan opladen, maar kan ik hem dan ook gewoon scheren met het snoertje eraan gehouden, of moet hij echt 12 uur op rust op de oplader?

Groetjes, Denise :D

Peerke_

Re: Ervaring Sectolin Tondeuse SE-200?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:28

De SE-200 is een vele sterkere tondeuse dan de SE-100.
Het prijsverschil is hij zeker waard.

Het beste voor de accu is om hem niet op te laden, helemaal leeg te scheren en dan op de lader te leggen en helemaal vol te laden.
Ik dacht dat bij deze machine een losse acculader zit, en dat er geen kabeltje in de machine gaat.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:31

Er zit een losse houder bij waar et snoertje in kan, maar het snoertje kan ook direct in het apparaat waardoor je hem ook gewoon kunt gebruiken wanneer hij in de stroom zit, zodat je je werk toch nog snel even af kunt maken, mocht hij helemaal leeg zijn.
Ik heb vorige week mijn 2e gekocht, de eerste heb ik zeker 4 jaar mee geschoren. Ik vind het een prettig ding om mee te werken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:35

De SE-100 is vergeleken bij deze echt een flut apparaat. Sokken hoef je echt niet aan te beginnen met de SE-100.. :n
De 200 is die 30,- extra meer dan waard. Je poedersuiker er ook nieuwe messen voor kopen, wel zo handig.
Zoals ik al zij heb ik er minimaal 4 jaar mee gedaan, en ik gebruik hem voor het gehele hoofd, benen vanaf de knie naar beneden, oren, stukje bij de manen, langs de manenkam, paarden-oksels, tussen de voorbenen, en ik heb er zelfs ooit een hele hals mee geschoren.
Ideaal dingetje!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:44

Ik ben ook tevreden over de SE 200. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik goed. Ik vind alleen de accu niet super. Ik heb het idee dat ik hem alleen nog maar kan gebruiken als hij aan het snoer zit. Ik had hem pas helemaal opgeladen en kon er nog geen vijf minuten mee scheren. Maar ik heb al vaker gelezen dat de accu's niet denderend zijn. Afgezien daarvan fijn apparaatje. :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:03

ik heb ook de SE200, vind m iedeaal voor het hoofd en kleine dingen. Maar benen opscheren doe ik liever met een sterker aparaat.
Accu is wel snel leeg.