HELP! Welke deken? Bucas? Rhino? Rambo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveleentje

HELP! Welke deken? Bucas? Rhino? Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 21:54

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een goede deken voor mijn ongeschoren pony van 27 jaar.
Mn pony is 1.48cm en vrij smal. Hij heeft een hele hoge schoft waardoor veel dekens op de schoft drukken en schuren.
Ik heb op dit moment een harry's Horse deken met halve hals. Dit bevalt redelijk, hij schuurt niet op de schoft maar trekt wel wat naar achteren.

Voor een nieuwe deken zoek ik een deken met een halve hals.
De deken moet goed waterdicht zijn, pony staan overdag buiten, ook met slecht weer.
Niet te zwaar en niet te warm omdat hij zijn eigen vacht heeft.

Ik zit te twijfelen over:

Bucas irish turnout extra hick neck (is deze wel sterk genoeg?)
Rhino wug (ik las iets over toch nog nat worden op de borst na veel regen)
Rambo wug (duur!)

Wie kan me helpen?
Tips over andere dekens zijn ook welkom!

Thanks!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:18

Ik heb Bucas voor mijn smalle merrie, zowel Freedom als Irish, beide 800D en dat vind ik sterk zat, 600D is normaal
Bucas heeft wel een hoog uitgesneden nek dus het is vaak geen optie voor paarden met een flinke nek.
Dekens bevallen mij super, voor mij niets anders dan Bucas

loveleentje

Re: HELP! Welke deken? Bucas? Rhino? Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:01

Dankjewel voor je reactie! Mijn pony heeft geen dikke nek, dus wat dat betreft moet het kunnen!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:57

Weatherbeeta zijn perfect passende dekens, ook voor hoge schoften. Ik betwijfel of Bucas niet op de schoft drukt bij een hoge schoft... WB regent echter wel wat in op de schouders. Dit heb ik bij de Bucas nog niet meegemaakt, ook niet bij de Rambo.

loveleentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:16

Bedankt voor je reactie! Heeft weatherbeeta ook een model met halve hals?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:27

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:36

Ik heb een paard met een hele hoge schoft, bij haar liggen de dekens van Amigo & Rambo super! Schuiven niet, en geen plekken op de schoft, super fijne dekens :j

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:36

Ik heb zelf een Rhino, en heb nog niet meegemaakt dat hij inregent.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:40

Tussen Rambo en WB zit wel een verschil qua aanschaf. ;)
Waar je de deken haalt, welk merk ook, afspreken dat je past en als het niet past retour en ruilen tegen een ander merk/andere maat. Dat gaat echter niet bij een webshop, de paardendrogist (webshop) heeft wel een dekenpasservice, maar die hebben geen WB, wel Rambo/Amigo. Bij de paardendrogist kun je gewoon 2 maten bestellen en dan 1 retourneren indien het niet past. Ik heb dit wel eens met een vliegendeken voor de shet gedaan. Had via hen 4 dekens thuis gepast en 3 geretourneerd. Prima service. :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:45

Ik heb helaas maar kort van mijn rhino wug kunnen genieten, maar dat was wel een zeer mooie deken, viel goed (op mijn merrie) en regende niet in. Maar mijn merrie heeft bijna geen schoft.
Eventueel kun je ook nog kijken naar de dekens van Horze met een halve hals, sluiten hoog en hebben ook een nekje. http://www.ruitershoponline.nl heeft meerdere dekens met halve halsjes en ik heb er ook een keer besteld, zeer fijne service!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:22

Bravura schreef:
Tussen Rambo en WB zit wel een verschil qua aanschaf. ;)
Waar je de deken haalt, welk merk ook, afspreken dat je past en als het niet past retour en ruilen tegen een ander merk/andere maat. Dat gaat echter niet bij een webshop, de paardendrogist (webshop) heeft wel een dekenpasservice, maar die hebben geen WB, wel Rambo/Amigo. Bij de paardendrogist kun je gewoon 2 maten bestellen en dan 1 retourneren indien het niet past. Ik heb dit wel eens met een vliegendeken voor de shet gedaan. Had via hen 4 dekens thuis gepast en 3 geretourneerd. Prima service. :j

Helemaal mee eens, Bucas verkopen ze ook en daar haal ik mijn dekens ook weg(woon er 15km vanaf :D)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:50

Hier een rhino wug, nooit last gehad van inregenen, ze staat er heel de dag mee buiten (dus ook in goede plensbuien :) )
Super fijne deken

loveleentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 22:41

Dankjulliewel voor jullie hulp en reacties! Ik heb een Bucas irish Turnout extra, High neck besteld bij myhorseshop.nl
Ik weet nog niet wanneer hij binnenkomt. Ben erg benieuwd! Hopelijk is dit de goeie voor mijn bejaarde paardje! :D

loveleentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 23:37

Hij lijkt te passen! Hopelijk blijven de schuurplekken weg ;-)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:25

Rhino ook hier. En geen last van regen oid.
En mijn paard heeft ook een flinke schoft dus koop ook altijd met halve hals.

Fijn dat hij past TS!