paard jaloers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FotosbyElles

paard jaloers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 17:43

Of misschien word die gewoon oud. ik zie zijn ribben, maar daar word wat tegen gedaan. Ik heb sinds kort een veulen bij gekocht, ik heb een anderhalf jaar mijn andrre paard helemaal alleen gehad, op zijn stal maatjes enzovoorts na. Sinds hij ziet dat ik het veulen poets en bezig ben met grondwerk staat hij er vrij "boos" bij. Toch word hij als eerste gepoetst en gereden. hij krijgt ook vrije dagen en die worden gevuld met vrij springen en of grondwerk. Toch loopt hij voortaan liever naar stal dan naar mij. Tips misschien?

LUNNAAX

Re: paard jaloers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:35

Ik denk dat je dit gewoon moet negeren. hij moet er denk nog aan wennen dat niet hij alleen meer de aandacht krijgt, Zolang je hem gewoon dezelfde hoeveelheid aandacht blijft geven is er toch niks aan de hand?

AlexZura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:07

Ik ken het probleem heb alleen nog geen goede oplossing gevonden. Dat gedrag negeren lijkt me het beste.

sunshines1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:53

Ik zou het ook gewoon negeren. Je kunt moeilijk niets meer met het veulen doen omdat je paard dat niet leuk vind?

xMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:58

Ik denk dat je het wel kan vergelijken met kinderen stel je voor je hebt een kind van 8 en een baby die baby heeft ook aandacht nodig en daar moet de 8 jarige aanwennen maar ja dat is eerst even wennen denk ik maar uiteindelijk komt het vast wel goed bij kinderen in ieder geval wel

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:06

Heel herkenbaar! Toen ik mijn tweede paard kreeg, was gigo zo ontzettend jaloers.
Hij schopte tegen de wand aan, en draaide zich om...
Heb ik genegeerd, en met een week was het over!

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:14

Dit heb ik ook met mijn paard gehad. Ik heb het niet genegeerd, probeer even veel aandacht te geven aan allebei, en het is nu al een stuk minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:17

Hier hetzelfde probleem, alleen heb ik niet het idee dat het minder wordt :+
Ik probeer me er zo weinig mogelijk van aan te trekken (al is het wel moeilijk als pony met de oortjes naar voren naar je toekomt en dan daarna boos gaat staan kijken omdat je de andere pony aandacht geeft := ), hij krijgt altijd als eerste aandacht en zijn eten enzo en qua werken kijk ik wat mogelijk is (ofwel doe ik ze beide op 1 dag, ofwel wissel ik af en blijft de ene dag de ene op de weide en de andere dag de andere). Heb niet het idee dat het echt helpt allemaal, maar weet ook niet zo meteen wat ik ermee moet :+ Gelukkig blijven ze mij wel graag zien, zou het echt niet leuk vinden moest pony ineens besluiten dat de stal leuker is ofzo :=

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:36

Ja soms heeft hij van die dagen dat ik hem niet echt kan pijlen. Hij is een super beest! Dat zeker maar hij is voortaan zo levenloos. Hij krijgt zelfs nog meer aandacht dan het veulen maar dat wordt langzaamaan op een zelfdelimiet gezet. Kan ik hem misschien weer wat intresse in mij laten opwekken.?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:50

In eerste instantie zou ik het negeren, wel steeds dezelfde routine aanhouden.
Kijken hoe het na een maand of 2 is en dan verder bepalen wat je ga doen.
Soms is het een kwestie van wennen.