Ongeduldig gedrag? Voernijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Ongeduldig gedrag? Voernijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 22:56

Hallo,

Sorry voor de vage titel, maar ik was even benieuwd naar jullie antwoord op mijn vraag.
Ik zal eerst even de situatie uitleggen.

Mijn paard is sinds kort erg veranderd. Als ze eten moet krijgen valt ze mijn stalbaas zo'n beetje aan, gewoon omdat ze heel erg bang is om overgeslagen te worden. (hoe het komt dat ze dit is gaan doen, zal ik verder niet op ingaan i.v.m. gezeur wat ik dan kan gaan krijgen. Als je het wilt weten, pb dan eventjes) Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Dan heb ik ook nog het volgende, als ze op de poetsplaats staat, begint ze verschrikkelijk te schrapen. Dit deed ze ook niet en ook hiervan snap ik niet waarom ze het doet.. Omdat ik niet elke keer boos wil worden vraag ik me af of ik hier ook iets voor zou kunnen verzinnen?

Jullie zouden me echt helpen als jullie mn vragen beantwoorden.

Groetjes :D

Caira

Re: Ongeduldig gedrag? Voernijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:38

krijgt ze voldoende voer? Ook ruwvoer? staat ze de hele dag buiten of binnen? Heeft ze omgang met andere paarden?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 15:25

Voldoende voer absoluut, of dat 2 week geleden ook zo was durf ik niet te zeggen, we zijn namelijk net van stalling veranderd. Ze gaat per dag ongeveer 2 uurtjes naar buiten. Ze kan contact hebben met een merrie naast haar. Misschien moet ik er ook even bij vertellen dat ze ook een veulen heeft..
Kan je iets met deze info? Haha :D

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:45

logisch gedrag als er een veulken bij loopt lijkt me..
ze worden gescheiden maar ruiken en horen elkaar waarschijnlijk wel, vandaar het schrapen.
in een kudde verdedigen merries hun veulens ook zodat ze rustig en voldoende kunnen eten, denk dat dit "probleem" puur instinctief is en het vanzelf wegtrekt zodra haar veulen gespeend is

sunshines1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:58

Ik denk dat ook dat het is wat matasja hierboven schrijft. Het zal vanzelf wegtrekken als ze een tijdje van het veulen weg is.