ik zoek chocoladebruine rijlaarzen maat 39/40 met xl-kuit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

ik zoek chocoladebruine rijlaarzen maat 39/40 met xl-kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 19:30

Pfff het drama dat nieuwe rijlaarzen heet. Als je net als ik een flinke kuit hebt, kost het je nog centen ook! Zoals het er nu uitziet moet ik dus gewoon laarzen op maat gaan maken,maar ik wil toch nog een poging doen om via deze weg aan DE laarzen te komen:)

Ik zoek dus chocoladebruine laarzen zoals hierboven beschreven, heb helaas max E200 te besteden (kan eventueel een klein beetje bij) met veters en rits.
Wie heeft de gouden tip? Of wordt dit net zo een uitdaging als een chocoladebruin hoofdstel vinden dat wit onderlegd is voor een normale prijs :P

Nooor_

Re: ik zoek chocoladebruine rijlaarzen maat 39/40 met xl-kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:24

Misschien Lipica laarzen? Heb er zelf geen ervaring mee maar veel mensen die ik ken zijn er tevreden over en die zijn verkrijgbaar voor ruim 200 euro (:

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:30

Nooor, die optie hou ik inderdaad ook nog even open, al hoor ik ook wel wat minder tevreden mensen, maar wat wil je voor E200 :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:39

Het gros van de mensen met lipica laarzen zijn hartstikke tevreden, kijk de lipica topics maar eens door :j Ik zelf ben in elk geval een tevreden klant :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:40

Is de moeite waard natuurlijk :) En wil toch gewoon een simpel model dus er zal niet heel veel bij de standaard laars op komen. Heb je een foto van de jouwe? En wat heb je er extra op laten zetten?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:43

Even doorsparen en echt mooie/goede laarzen kopen? :D
Je bent er al bijna, dus zou persoonlijk nog even doorsparen, en dan echt gave kopen.
Of mp in de gaten, soms heb je nieuwe laarzen voor een mooi prijsje dmv opkoop bijv.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:51

Is ook zo...
probleem is dat ik voor zoveel moet sparen, moet paard ook nog afbetalen aan vriendlief dus ik ben nog wel ff bezig :P En nieuw hoofdstel voor concours, al wordt dat wel april ofzo..maar ik ben een jantje ongeduld :P Mp nog niks leuks gevonden helaas...Ben een tijdje beziggeweest met DeNiro maar die vond ik toch echt wel heel erg duur en waren toen ook niet in de kleur die ik wilde...
zoiets:
Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:04

DeNiro kan in elke kleur gemaakt worden die je wilt, heb ze zelf ook en zijn echt heerlijke laarzen.
Maar ook Derby's en Petries (coventry's, mooie soepele zachte laarzen) die ik heb (gehad) zitten heerlijk.

Dus even iets verder doorsparen en je hebt echt gave, superfijne laarzen waar je jaren mee vooruit kunt. :j
Ik herken je ongeduld hoor, maar je geduld word alleen maar extra beloond met even iets doorsparen.
Lipica vind ik persoonlijk niks, hele lange wachttijd, vind de vorm 9 vd 10 keer niet mooi afgewerkt, en vind de kwaliteit niet goed genoeg, maarja, prijs is er meer naar, dus wel weer leuk als je eens wat geks wilt doen.
Maar tegenwoordig zijn Lipica's ook al gestegen in prijs dacht ik.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 22:12

MelanieB, dat begreep ik ook van Lipica's. En met die rotkuiten van mij moet er toch echt het een en ander netjes worden afgewerkt anders wordt het niks :) Jij hebt wel een flink voorraadje staan zeg! Pfff, dat kan ik helaas niet financieren. Ga mijn hoofdstel maar voor kerst vragen haha....En wat laarzen betreft, ik ben niet zo van de gekke frummels. Gewoon mooi model, rits achter, vetertje voor en dat is het wel. Geen kroko of lak of kleurtjes voor mij :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:30

Hier ook hoor, heb nu zwarte softjumpers staan van Derby, en Deniro's cognac zoals op jouw foto dus met rits en veter.
De derby's heb ik toen voor onder de 150,- gekocht nieuw via mp.
Idem toen met chocobruine derby's (die waren echt mooi qua choco kleur, helaas waren ze veel te kort voor mij en te breed qua kuit).

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:44

Ik heb ook een iets bredere kuit en ik heb net nieuwe tweedehands Derby laarzen gekocht, alleen wel zwarte :)
vind ze echt heerlijk zitten. Weet niet of Derby ook chcoladebruine kleur heeft, misschien kun je ook tweedehands zoeken? als je goed zoekt zit er nog best veel moois tussen ;)

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:46

Wat is je kuit omvang en evt hoogte in cm? Want er zijn grote en GROTE kuiten ^^

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:55

Ik heb ook kuiten die maatwerk vereisen en ben nu aan mijn 2e paar Lipica's. Met dit paar helaas wel wat 'gedoe' gehad, maar dat is wel netjes door hen opgelost. Als ik over 5 jaar weer toe ben aan nieuwe (mijn andere lipica's heb ik ook zo'n tijd gebruikt, toen waren ze nog niet op, maar wilde ik nieuwe) ga ik wel weer ook bij hen informeren. Met wat ik nu weet heb ik er wel weer vertrouwen in. :)

Of mazzel hebben op marktplaats of de boktmarkt. Zo nu en dan zit er best wat leuks en passends tussen, maar dan moet je wel geduld en een beetje geluk hebben natuurlijk.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:17

Kuitomtrek is 42 cm dus dat is best flink geloof ik hihi

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:47

Meh dan kom je inderdaad net niet uit in de standaard maten :(
Er zijn er wel in die kuitmaat, maar dan zit je aan een behoorlijke voetmaat!
Dan kan ik je niet verder helpen, succes!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 09:29

Annmary,dat is wel ff wat anders dan die mooie slanke pootjes van jou:P maar gelukkig heb ik andere kwaliteiten haha. En ach,die dingen verdienen dan wel niet de schoonheidsprijs,ze doen t prima en mijn vriend vindt me nog steeds leuk;)

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:35

Haha nou voor mijn postuur heb ik ook aardige kuiten hoor ^^ komt vast door dat paardrijden!
En maakt ook verder niet uit toch :)
42cm is trouwens niet eens heel breed hoor, komt vaak genoeg voor, alleen vaak net niet gegund om in de standaard laarzen te passen :( tenzij je naar de wat groffere modellen wil, zoals bepaalde modellen van Mountain Horse, maar die zijn dan weer niet in het chocolade bruin en mogen ook niet altijd op wedstrijden.

Ik hoop dat je nog wat naar je zin vindt!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:47

Ik heb kuitmaat 45cm met een hele smalle enkel en daarom ook Lipica's laten maken.
Ik ben er heel tevreden over. Zijn bij mij in ieder geval wel heel netjes afgewerkt, zitten erg lekker en passen mooi. Voor een betaalbare prijs.
Binnenkort hoop ik mijn 2e paar (ook bruine) te laten maken.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:49

Hoi Amanda, misschien toch maar eens proberen dan :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:50

Het is jammer dat je niet in de buurt van Raamsdonkveer woont. Ik heb ze daar aan laten meten en er stonden er genoeg in de winkel.
Dan kun je meerdere modellen en kleuren en soorten leer vergelijken :j

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:53

Ik heb ook erg brede kuiten (dacht ook 42 ?), en heb gewoon de grootste kuitmaat van de Mondoni Plain. Zit perfect, maar 't zijn wel goedkope laarzen ;).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:54

als je nou maat 36 had, had ik de perfecte laarzen voor je :') jammer haha

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:08

Ik weet niet welke voetmaat je hebt, dat hangt er natuurlijk ook weer vanaf!

GRAPJE, dat staat natuurlijk gewoon in de titel! Blond hè :).
Bij mondoni hebben ze bij voetmaat 40 de kuitwijdte 42.
Bij voetmaat 39 wordt dat gelijk al kuitwijdte 41. Dus je moet dan wel mazzel hebben .. :+
Laatst bijgewerkt door Rosanne__ op 28-11-12 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:09

Ik heb ook lipica's en ben er super blij mee, waren alleen geen 200 euro :7

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:39

Rosanne, heb officieel maat 39 maar aangezien ik niet alleen brede kuiten heb maar ook nog eens brede voeten wil ik wel eens bij 40 uitkomen:) Misschien dan die van mondoni maar ns passen als ik ze mooi vind.
Lieees, heb je een plaatje van je laarzen? En heb je er veel extraatjes opzitten? Zo langzamerhand komen we er wel...schijnt dat ze bij Epplejeck ook nog wel wat leuks hebben...