Wanneer niet meer naar buiten ivm vuurwerk gooiende kids

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Wanneer niet meer naar buiten ivm vuurwerk gooiende kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 19:26

Mjah nu t einde van t jaar weer eens begint te komen begin ik me alweer af te vragen vanaf wanneer het veiliger is om maar dicht bij t land te blijven ipv een 1,5 uurs rondje naar buiten te rijden.
de jeugd hier was vorig jaar niet lief qua vuurwerk naar mijn hond toe met uitlaten en kreeg een hele grote bek toe ook. Mijn hond is in die tijd ook echt panisch geworden voor vuurwerk.
En een pony is toch ff heel wat meer geweld dan een hond wat op hol kan slaan door dat soort rampen lui.

ik ben echt nooit zo gecharmeerd van vuurwerk en al helemaal niet naar dieren toe.
Dus mijn vraag was gaan jullie rond half/eind december nog naar buiten toe? of blijven jullie ook dichter bij huis ivm vuurwerk gooiende kids/jongeren.

Celiien

Re: Wanneer niet meer naar buiten ivm vuurwerk gooiende kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:29

Nope, ik blijf binnen.. de 30e, 31e, 1e en 2e rijd ik hem zelfs niet (buitenbak) :n
Vanaf de 25e ga ik het terrein niet meer af, en dat duurt ongeveer tot de 4e (schattend heh ! )

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:29

Zodra het oogst tijd begint ga ik enkel nog maar op Zondag naar buiten.
Idem met vuurwerk,nu nog even genieten maar rond December ga ik wel met de trailer naar het bos oid ipv lange buitenrit maken. Ik pas zeker de route en lengte erop aan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:32

Ik denk dat je vanaf het moment dat het vuurwerk verkocht wordt ( en ja, eigenlijk mag het nog niet worden afgestoken ... ) niet echt meer veilig bent op straat ...

Oudejaarsdag en tot twee januari houd ik hier thuis ook mijn pony's zover van de openbare weg dat ze buiten bereik van eventuele grapjassen zijn :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:32

De week voor oud en nieuw begint de ellende hier al volop -O-
(zag van de week al dat de brievenbussen versmald waren i.v.m. vuurwerk.... :? )

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:33

Ik ga zelfs op oudjaarsdag nog naar buiten als het zo uitkomt :o

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:34

Ik doe net als DeBuurvrouw :D

Vroeger ingehaald door een fietser die een rotje voor m'n paard neergooide,gelukkig liep het goed af.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 19:37

hier heb ik dus al kids gespot met denk ik vuurwerk van vorig jaar nog en al lekker aan t afsteken..
ik denk dat ik al half december gewoon maar op me stekkie blijf ivm veiligheid van mij en mijn pony

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:38

Ik ben vorig jaar ook nog op oudejaarsdag naar buiten geweest :D bij ons in de buurt hoor je wel knallen, maar ik ben nog nooit jochies tegengekomen die vuurwerk gooiden....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:40

Ik rijd altijd buiten :') Hier gaat het er echt hard aan toe. Illegale bommen e.d. Paarden wennen er vanzelf wel aan.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:41

Hier wel knallen, maar verder valt t mee qua vuurwerk, dus ik kijk even hoe t uitkomt.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:43

Hier klinken al een week of twee de knallen. Blijf er niet om thuis, maar tegen de tijd dat iedereen weer met die troep loopt pas ik de route wel aan, de straten waarvan ik weet dat er etters wonen ga ik dan niet meer door.

De paarden zullen er niet op reageren denk ik, maar eerdere jaren was het ook erg grappig om vuurwerk naar mensen met honden te gooien en ik wil het risico niet nemen dat het een keer raak is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:27

Waar ik thuis zo bang voor ben, is dat vervelende jochies voor de grap iets de wei ingooien en de pony's daar in de veronderstelling dat het iets lekkers is ( houd er sowieso niet van dat mensen iets over de heining gooien, dat even terzijde }> ) op af gaan en het in hun snoeten ontploft :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:30

Ik ga alleen op oudejaarsdag niet op pad, dan vind ik het teveel geknal voor mijzelf :+. Mijn pony reageert er amper op namelijk.

Geen hond hier, alleen een kat; maar die durft sowieso niet van het eigen terrein af (en dat is ook wel zo veilig!)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:37

Als ik daar op moet gaan letten, kon ik al zeker 2 maand niet naar buiten.
Hoor hier in de buurt al zat knallen.

Ik rij eigenlijk altijd gewoon door, moet over straat naar de vereniging.
Oudjaarsdag rij ik denk ik niet, moet werken (zal wel losgooien worden 's avonds), maar als je nieuwjaarsdag vroeg gaat rijden heb je nergens last van.

Niets heerlijker dan elk nieuw jaar met vroege buitenrit beginnen, feestvierders slapen dan nog.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:46

Eerlijk ik ga op oudjaarsdag nog naar buiten als ik er zin in heb.
Er wordt hier al volop geknald hoor en tja de paarden wennen er wel aan.
Als je er zelf al panisch langs staat/ op zit is dat natuurlijk ook niet rustgevend voor je paard.
Ik vindt het juist een hele goede oefening.
Ok om 12 uur snachts zou ik dan weer net niet gaan haha.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:46

Oudjaarsdag en nieuwjaarsdag rijd ik niet, verder wel gewoon buiten hoor.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:49

Hier vuren ze om af en toe lawine pijlen af en vorige week zijn er 2 mensen van hun paard gevallen tijdens de knal.1 daarvan heeft en MS en zit nu fijn in de lappenmand!
Deze knallen zijn zo heftig dat in half Heiloo de ramen trillen.
Tijdens de vuurwerktijd lopen de paarden gewoon buiten en rijden de meiden gewoon in de buitenbak. De paarden lijken er geen last van te hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:06

Bedenk ineens dat de naast de vereniging liggende voetbalclub paar weken terug gelijk wedstrijd had
met een dressuur selectie wedstrijd.. moet ik het nog uitleggen? Daar ging vervolgens een partij vuurwerk
de lucht in, was niet grappig.

Was blij dat ik voor "rustig" rondje dwars door het centrum had gekozen die dag.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:12

pff bij ons zaten in het land trekdraadjes in de manen ( super brave paarden die niemand eng vinden zucht ) ze staan nu ergens anders

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:41

Je ZOU zulke mensen toch _-:(
Hoe komen ze op het idee ??

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:49

Onze hond is normaal erg bang voor harde knallen, luide auto's/motoren enzo. Maar zo gauw ik met hem buiten loop en er is een harde knal schakelt hij over in een soort van commando/verdedigings stand. Luid grommend en met opgetrokken lip loopt hij dan dicht langs me. Paard lief is bom proof, echt der zou een oorlog naast haar gaande kunnen zijn en ze zou alsnog voor een snoepje komen bedelen maar op 31 december en 1 januari laat ik haar liever in haar stalletje

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:51

Hier gooien ze doodleuk rotjes en dergelijken over de gracht, gericht op de paarden.
Mijn paarden staan dus ook op stal van de 29e tot de 2e. Gewoon uit voorzorg.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:53

ik vraag me af, hoe doen jullie dat met honden uitlaten?
het word dit jaar de eerste keer voor onze pup, en ze moet echt uitgelaten worden om energie kwijt te kunnen, en plassen en poepen doet ze alleen als ze hele hoge nood heeft in de achtertuin. welke dagen laten jullie de hond dan niet uit?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:55

Onze honden lopen altijd buiten ( eigen erf uiteraard ), maar anders zou ik ze lekker meenemen naar het bos ofzo of ergens nog dieper de polder in, waar er geen vuurwerk is :)