Welke catergorie moet ik starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Welke catergorie moet ik starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 21:10

Hallo,

In 2010/2012 heb ik L2 gestart met winst met mijn paard.
Nu ga ik in de toekomst een ander paard starten die in het verleden L2 heeft gelopen.
Is het verplicht nu L2 te starten?

Alvast bedankt.

Groetjes Kimberly

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:13

Hoe lang geleden heeft het paard voor het laatst L2 gelopen?

Ik was ooit M1 bij de ponies, heel lang geleden en ben gaan starten met een paard dat 10 jaar geleden M1 was. Ik mocht van de KNHS gewoon in de B starten. Was zo lang geleden...

Winner91

Re: Welke catergorie moet ik starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 21:17

Ik ga morgen erheen dan zal ik het even vragen. Ik schat zo'n jaar of 4 geleden.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 10:06

Niemand?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:15

Ligt er aan hoelang het geleden is, anders moet je gewoon L2 starten. :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:45

Als het langer dan hoeveel jaar is? Voor mij is het 2 jaar geleden en van het paard hoor ik vanavond.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:49

Als het meer dan 2 jaar geleden is kan je 1 klasse dispensatie aanvragen die sowieso gehonoreerd word.
Als je nog lager wil starten (dus weer in de B wil beginnen) staat hier geen tijd voor, maar word er gekeken naar de situatie op zich. Bij meer als 4 jaar verwacht ik overigens weinig problemen voor volledige dispensatie mocht je dit willen.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:52

Bedankt voor het advies.
Ik ga vanavond bij het paardje kijken en zit erg te twijfelen of ik weer gewoon B ga starten of dat ik in de L2 verder ga. Wat zouden jullie doen?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:02

Mocht je dispensatie aanvragen voor het starten in een lagere klasse dan mag je sowieso versneld promoveren naar het L2.
Dit betekend dat je,wanneer je B zou mogen starten vd KNHS,je niet alle klassen t/m 10 winstpunten hoeft vol te rijden maar over mag gaan wanneer jij denkt er klaar voor te zijn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:45

Nee Ambre, dit recht vervalt bij aanvraag van dispensatie.

Verder denk ik dat als je dat nodig zou vinden je kennelijk beter bent dan de klasse waar je in rijd, dan kun je hem met gemak even uitrijden.

@Ts ik zou het gewoon met je instructrice overleggen. Als het meer als 2 jaar geleden is, kun je sowieso zonder al te veel problemen ook gewoon het L1 in gaan. Wel een stapje makkelijk en minder zwaar beoordeeld dan de L2.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:06

Weet je dat zeker?Waarom zou dat recht vervallen?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:41

Omdat je dispensatie aanvraagt en jezelf dus niet capabel acht om in een hogere klasse te starten. Eerder promoveren mag dan dus ook niet. Netjes je punten halen als ieder ander. Anders kan er ook misbruik ven gemaakt worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:47

Ik zou dat even navragen bij de knhs, mij is ooit wat anders verteld. Ik kreeg dispensatie om L sgw te starten en werd op L+0 gezet, maar hoefde geen 10 wp'en te rijden om weer naar het L te gaan. Denk niet dat ik die mail nog heb, maar daar werd expliciet verwezen naar de hoogst gezamenlijke klasse.

Zoiets bestaat trouwens ook na degradatie met springen. Als je moet degraderen naar het B maar wel ooit een wp in het L hebt gehad met hetzelfde paard, mag je na 1 * B starten weer L rijden. Bizar, maar zo werd het destijds wel gezegd. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:53

Dat zou ik idd even navragen,volgens mij mag het namelijk wel.
Maar een mailtje is ook zo gestuurd!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:54

Dat zou ik graag eens lezen. In de juryopleiding is het zo uitgelegd.. Vind het ook best logisch eigenlijk. Bedoel het is maar B/L niveau. Ben je zo doorheen.

Benieuwd naar hoe het precies zit!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:55

Je zegt dat het paard L2 heeft gelopen, maar heeft hij ook daadwerkelijk winst gelopen in de L2? Anders mag je L1 starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:00

ik kan het zo snel niet vinden op de knhs site, alleen de definitie van versneld promoveren staat er. Ik ben het met je eens dat het logischer zou zijn (iig in het springvoorbeeld), maar volgens de regels mag het wel gewoon.

zoekwerk:

Onderwerp: Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Anoniem schreef:
Maar hoe willen ze dat gaan doen op het moment dat je bijv. winstpunten in het M hebt, maar verlies rijd in het L en moet degraderen? Neem aan dat je dan gewoon je punten in het M kwijt bent, en weer overnieuw kan beginnen in het B?

Lielle schreef:
lijkt me idd wel, al las ik ergens iets over versneld mogen promoveren daarna, maar dat weet ik niet precies.

http://www.bokt.nl/wiki/Promotie_en_deg ... _(springen)
Degradatie naar een lagere klasse moet plaatsvinden als een combinatie de stand van 10 minpunten heeft bereikt. Verliespunten worden in mindering gebracht op behaalde prestatiepunten. Degradatie gebeurt naar de naaste lagere klasse en het totaal in deze klasse wordt op 0 gezet.
Na degradatie blijft de mogelijkheid bestaan om naast de huidige klasse 1 klasse lager te starten. Daarnaast is het mogelijk om versneld te promoveren naar de klasse van waaruit gedegradeerd werd na het behalen van één winstpunt.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 23-11-12 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:05

Meestal plaatsen ze je 1 klasse terug en krijg je in die klasse 10 winstpunten.