Beste ruiters,
Ik zou graag iets onder de aandacht brengen.
Ik fiets dagelijks 2x in het donker over het fietspad langs de IJsseldijk tussen Moordrecht en Nieuwerkerk. Nu gebeurt het me regelmatig dat ik bijna onderuit ga in een verregende paardenvijg. Ze zijn volkomen onzichtbaar in het donker, verraderlijk glad, en blijven verrassend lang liggen, zelfs bij nat weer. Met name het stuk tussen de Snelle Sluis en Kortenoord lijkt een populaire plek voor uw dieren om iets te laten vallen.
Kent u of bent u de ruiters (bijv. van Peter en Ilona's Animal Farm; Mearas zegt niet met de paarden op het fietspad te komen) die hier rijden? Paarden worden meestal gedoogd op het fietspad, en er is daar geen andere plek om te rijden, dus ik snap dat er gereden wordt. De ruiters die ik tegenkom gaan meestal ook tijdig aan de kant en hebben hun dieren goed onder controle. De mest is echter wel een probleem. Ik realiseer me dat u zich niet bewust bent van enig gevaar dat ontstaat voor de fietsers, maar mijn ervaring is dat het knap link kan zijn. Ziet u een methode om hier iets aan te doen? Zo'n zak als voor de Gouden Koets is misschien niet nodig, maar na de rit, of eens per dag aan het eind van de middag even schoonmaken, zou dat een mogelijkheid zijn?
Alvast hartelijk dank voor het creatief meedenken,
Groet
Gijs