Verlatingsangst..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

Verlatingsangst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 14:00

Ik weet niet of het in dit forum hoort maar ik wist geen andere...
(die noortje is van equilize)
veel lees plezier ;)

Wij hebben thuis een Arabierxwelsh van 27 (Freija) en een fries van 7 (Frank). Frank staat al bij Freija sinds dat hij 4 maanden oud was en ze zijn alleen gescheiden geweest toen hij ingereden moest worden. Verder nooit waardoor we nu het probleem hebben dat Freija niet meer alleen kan staan en wij heel graag buitenritten willen maken met frank. Dus ging ik opzoek naar iemand of Freija te trainen en uit eindelijk is dat Equilize geworden.

Om te kijken wat voor gedrag Freija liet zien, ging ik met frank de bak uit en Freija bleef in de bak staan. Daar begon het al, ze ging heen en weer lopen, mesten en de hele tijd hinniken. Daarna gingen we de reactie op stal bekijken, Freija in de stal en met frank weg lopen, ze ging weer heen en weer lopen en hinniken. Van Frank weg lukte ook niet dus ik ging met frank in de bak staan en Noortje ging met Freija naar de weg een stukje lopen. Eerst lukt dat niet en ging ze achter uit lopen maar voorbij de stallen ging het prima!

Noortje legde uit dat het hoogstwaarschijnlijk verlatingsangst is en dat dat bij de meeste paarden wel te trainen is, we gingen zo trainen dat Freija goed naar ons ging luisteren en we daardoor steeds langer weg konden lopen met Frank.
Noortje ging in de bak staan met Freija en ik moest met frank richting de stallen lopen, bij de kleinste ontspanning van Freija mocht ik terug komen met Frank en dat dan steeds langer. Na een tijdje kwam Eline kijken hoe het ging en zij zelf moest ook met Freija de oefeningen doen.

We hebben heel veel van Equilize geleerd en we kunnen nu al 3kwartier naar buiten met Frank en dan is Freija ontspannen aan het grazen in de wei.

Het filmpje is ook leuk geworden!
http://youtu.be/Arc8NAn-KQY

Dus als jullie ooit een probleem paard hebben zou ik zeker contact op nemen met Equilize ! :D

Hier nog wat foto's..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 16:18

/3

LoveChamp

Re: Verlatingsangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:23

je hebt het goed gedaan meiss xxx en kan je mij een link sturen van die site ???? -xxx-

Lisanne_M

Re: Verlatingsangst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 16:50