Ik heb een haflinger die 24op24 buiten mag staan. Hij heeft wel een schuilhok, maar hier staat hij niet veel in. Soms is hij kletsnat en ben ik bang dat hij het in de koudste wintermaanden toch wat koud krijgt. Ik weet dat als je veel hooi geeft ze niet snel koud krijgen. Maar 's nachts heeft hij niks te eten natuurlijk. Ik weet dat een haflingertje niet snel koud heeft, maar het is vooral voor regen en wind. Dus zou ik hem graag iets opleggen dat niet te warm is, maar dat hem gewoon droog houdt en de wind wat tegen houdt. Kunnen jullie mij tips geven?
Een tweede vraagje. Hij krijgt een halve baal hooi (kleine), 1kg krachtvoer met wat wortels en een 3kg zupa van equifyt (kruidenslobber). Denken jullie dat dit voldoende is?
Ik denk dat je eten wel goed is, misschien gewoon een regendeken opdoen? Dan is hij niet zo nat dat scheelt al heel erg. Anders kijken naar een 100gr deken ik heb ook wel eens dekens gezien dat was een regendeken onderlegt met een laagje wol dus net iets warmer ... geen flauw idee waar dat was veel succes!
WhySoWhite
Geplaatst: 24-11-12 12:44
Ik zou gaan voor een 100 grams.Dat is gevoerd anders krijgt hij die koude regen op een deken wat niet gevoerd is en dus koude spieren.
Belle_Siem
Geplaatst: 24-11-12 12:49
Als jouw haflinger last van de regen en de wind heeft gaat hij echt wel in zijn schuilhokje staan. Regendekens ed zijn verzinsels van mensen, een paard heeft zijn eigen regenjas, en als die niet meer voldoet en hij kan schuilen doet hij dat heus wel.........goed voer is het belangrijkste en daar ben je bewust mee bezig. Niet teveel pamperen........
Heb met de mensen van het pension gesproken en hij krijgt nog wat meer hooi 's avonds in een net met kleine gaatjes. Dus dan kan hij er wat langer over doen. Heb een regendeken 150gr gekocht voor het geval ik zie dat hij ellendig staat in de koudste en naatste maanden. Bedankt voor jullie tips!