Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Ik heb altijd gehoord dat paarden met meerdere kruinen moeilijk zijn en hoe meer hoe moeilijker. Kan natuurlijk ook te maken hebben met intelligent maar daar geloof ik niet zo in die van mij is gewoon ontzettend lomp. Zal vast wel een verklaring voor zijn ben wel benieuwd overigens wie er met die verklaring komt.
) .
Noiske schreef:how how how! Ik vraag toch ook naar een wetenschappelijke verklaring mensen!
Ieder gelooft wat hij/zij wilt, ik ben ook niet zo van de 'karakteranalyse', maar vergeet niet dat er een aantal volkswijsheden uit het verleden, achteraf gestaafd zijn met wetenschappelijk bewijs!
Wie weet is er inderdaad iemand hier die dit forum leest en weet heeft van een wetesnchappelijk onderzoek/artikel hierover? Waarom niet, daarvoor mag dit forum toch gebruikt worden?
Ik heb het trouwens over intelligentie. Ik denk dus aan paarden die bv. meedenken op de hindernis tijdens een eventing, snel nieuwe dingen leren, ...
Karakter en gedrag zijn inderdaad deels gevormd door omgang en opvoeding.

TurdusMerula schreef:Ik denk dat je hier geen bewijs voor zult vinden, al helemaal niet wetenschappelijk.
.