Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en helaas.... dat gebeurt tegenwoordig steeds vaker.
en ze blijft bij me totdat ze of neervalt of het niet meer diervriendelijk is.
Willemke2 schreef:Geld is niet altijd de reden, waarom een paard met mankementen en ouderdomsverschijnselen weg moet. Je hebt genoeg mensen, die er paarden op na houden om er intensief mee te rijden. Ik vind het juist heel humaan dat zo'n eigenaar dan besluit het oudere paard niet te forceren, maar weg te geven aan een liefhebber. En voor het echte werk een jonger en fit dier aanschaft.
rapido schreef:Zo lopen er zat kostbare paarden hoog in de sport met een ,,bemerking of zoals hier genoemd vlekje,, dit hoeft niet altijd een belemmering te zijn en doet deze paarden niet in waarde dalen.
anneliesdj schreef:rapido schreef:Zo lopen er zat kostbare paarden hoog in de sport met een ,,bemerking of zoals hier genoemd vlekje,, dit hoeft niet altijd een belemmering te zijn en doet deze paarden niet in waarde dalen.
Dat laatste is natuurlijk niet waar, zo'n vlekje maakt het altijd iets minder waardevol.
Maar bij een bepaald niveau heb je niet meer zoveel om uit te kiezen en dan neem je zo'n gebrek voor lief.
Ik vind dat het er heel erg aan ligt, wat er nu aan de hand is.
Want een totaal afgekeurd paard is natuurlijk heel wat anders dan een paard wat alleen een stalgebrek heeft.
Een paard met een stalgebrek zou ik nog wel verkopen, bij een groter gebrek moet ik er wel zeker van zijn dat een ander er nog wat aan heeft. Ik zou bv geen afgekeurd paard weg doen als gezelschapspaard, dan scheep je een ander op met je afdankertje. En een paard met een gedragsprobleem ook niet, die gaat gewoon voor een normale prijs naar de perfekte eigenaar en anders niet.
Dan laat ik dergelijke paarden wel een laatste zomer op het land en daarna inslapen of slager.
Maar een paard wat enkel afgekeurd is voor de sport kan nog prima als recreatiepaard dienst doen dus daar zou ik het nog wel voor proberen.
XxLMMxX schreef:Ik heb mijn pony gekocht terwijl ik wist dat ze dampig was.
Ze doet t prima.
Een bemerking hoeft dus niet altijd t einde van een paardje te betekenen,maar oppassen is t wel, t is moeilijker om een geschikt baasje voor je paard te vinden, of je hebt de kans dat ze alsnog voor dingen ingezet worden waar ze eigenlijk niet meer geschikt voor zijn