Cap en bodyprotector peuter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Cap en bodyprotector peuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:06

Hai,

Mijn zoon van 3,5 zeurt me de laatste tijd gek dat hij ook op een paardje wil rijden.
Nu wil ik graag weten wat een goede cap en bodyprotector zijn voor zo'n klein mannetje. Heeft
iemand ervaring met een bepaald merk?

(Ja, ik ben er van op de hoogte dat paardrijden op zeer jonge leeftijd niet goed is. Hij gaat ook niet op
paardrijles en ook niet iedere week rijden. Hij mag zo heel af en toe een paar minuutjes op een pony, maar dan wel veilig..)

xRowina

Re: Cap en bodyprotector peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:08

Als hij toch zo heel af en toe een paar minuutjes op een pony mag, wat volledig veilig is wat jij zegt, is het dan nodig om speciaal voor hem een bodyprotector aan te schaffen?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:15

xRowina schreef:
Als hij toch zo heel af en toe een paar minuutjes op een pony mag, wat volledig veilig is wat jij zegt, is het dan nodig om speciaal voor hem een bodyprotector aan te schaffen?

Dat zeg ik niet, ik zeg dat veiligheid voor alles gaat en hij er dus zonder cap en bp niet op mag.

Hij mag idd zo heel af en toe een paar minuutjes op een pony. En daar schaf ik een bodyprotector voor aan omdat ik zonder dus niet veilig genoeg vind. De pony is braaf, heeft nooit een stap verkeerd gedaan, maar blijft een dier, hè?

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:16

Ja tuurlijk ik vind het ook hartstikke goed dat je aan de veiligheid denkt, begrijp me niet verkeerd. Maar ik neem aan dat hij dan er gewoon op mag zitten en dat er dan iemand naast loopt?

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:17

Ik vind het erg goed dat je er zo over nadenkt :j
Verder kan ik je helaas hier niet verder mee helpen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:17

Wij hebben bodyprotectors voor kinderen vanaf 4 jaar. Dus als hij niet heel klein is moet dat wel passen :j
Deze : https://www.peerkeruitersport.nl/bodypr ... -flex.html
Maat 4 staat voor 4 jaar.

De maat van de cap is moeilijk in te schatten, er zijn volwassenen die met 54 rijden, maar ook kinderen die met 60 rijden.
Dit is een XS/S die kun je verstellen : https://www.peerkeruitersport.nl/pacifi ... ijcap.html en is vooral om te beginnen een erg mooie cap voor een leuke prijs.

Beide producten voldoen uiteraard aan de hoogste veiligheidseisen Cap CE EN 1384 en de Bodyprotector CE EN 13158 - 2009 level 3.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:19

BP hebben ze denk ik niet in die maatjes?

(Sowieso vind ik een BP voor een ritje stappen met iemand er langs heel overdreven, het is goed dat je aan de veiligheid denkt, daar niet van.... vroeger hadden wij nog capjes met een elastiekje :D)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:19

ik zou voor de cap een simpel capje van decathlon nemen, die zijn gekeurd, en vrij goedkoop, die kleintjes zijn er nl zo uitgegroeid.
een bodyprotector zou ik persoonlijk niet echt doen, simpelweg omdat je veel minder bewegingsvrijheid hebt met zon ding.
op die leeftijd passen die kleintjes zich nog zo lekker aan, en krijgen een hele goede zit, waarom die zit afnemen door een stugge plaat eromheen te doen?
én met die kleintjes ben je toch heel dichtbij, dus risico is nihil imo

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:19

@ xrowina: Ja, natuurlijk! Het is echt een minuutje of 5 stappen en ik laat m echt niet los.. Ben zuinig op m'n kind ;)
Ik ben alleen van mening dat ook al heb ik hem vast, hij maar beter goed beschermd kan zijn. En mocht dit iets zijn waar hij later mee door wil gaan, weet hij meteen dat hij zonder bp en cap niet op een pony mag.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:24

niet té zuinig zijn (in die zin van, niet té beschermend zijn, kinderen moeten ook leren, en soms gebeurd dit met vallen en opstaan.)
nu zou ik genoegen nemen met een capje.
Eenmaal hij dan echt begint te rijden, kun je er een bp'tje omknuppen, maar laat hem nu maar lekker spelen ;)

AnnaRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:11

Als hij pas 3,5 jaar is blijf je er waarschijnlijk bij en is een body protector niet nodig. Voor caps ga je gewoon naar een winkel en dan maar passen :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:21

Ja, misschien hebben jullie daar wel gelijk in... Ik ben constant naast hem en bewegen in zo'n bp is voor een klein mannetje niet fijn.

En Peerke, dank je voor de link, ik ga eens kijken :)