Onderhoud lak laarzen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ciske5

Onderhoud lak laarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 15:33

Ik heb sinds 2 maand Petrie Anky lak laarzen, en telkens na het rijden veeg ik ze af met een lichtvochtige doek.

Nu vermoed ik dat ik deze laklaarzen ook af en toe zou moeten insmeren/sprayen met iets zodat er geen lakbreuk/scheurtjes in het lak zouden komen, een spray of iets dergelijks ter bescherming. Uiteraard zullen er met de tijd misschien wel mini scheurtjes komen in de plooien, maar om dit zo goed mogelijk te vermijden zoek ik nu een product dat geschikt is om lakleder rij laarzen te beschermen.

Is er iemand van jullie die zo'n product voor laklaarzen kent en ook zelf gebruikt ? Zoja, welk merk en waar te koop ? :)

Petrie heeft niks in zijn assortiment zitten voor lak leer, heb ik al opgezocht. Ik heb Petrie zelf ook gemaild hierover en ze zeiden best een product voor lakleder te gebruiken ter bescherming, maar nou zoek ik dus een goed merk en ervaringen hiermee.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

wildhorse99

Re: Onderhoud lak laarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:43

Ik ben erg te spreken over het onderhoudsspul van Tana kan je kopen bij een goede schoenenzaak of via de schoenmaker. 1 tip nooit met een normaal leer producten aan de slag gaan op lak leer, het wordt dof, vlekkend en je krijgt het nooit meer als het was...

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:45

Ik gebruik van Woly lakmouse. Niet elke keer na het rijden want dan worden ze heeeel glad. En niet bij de kachel zetten of in de kou zetten etc. Anders gaat het scheuren.

zorro

Re: Onderhoud lak laarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:56

Ik heb een spray van de schoenmaker, speciaal voor lakleer. Verder inderdaad opletten met verschillen in temperatuur, niet in de kou, niet bij de kachel, en niet van warm ineens in een koude ruimte gaan.. Sterker nog, mij is afgeraden om ze te dragen als het kouder is als 10 graden, en ik mag ook niet zomaar de kou instappen, dan moet ik ze eerst in een ruimte zetten met een tussentemperatuur.. (en nee, ik hou me niet braaf aan die regels, heb ze natuurlijk wel voor het gebruik ;) maar ik probeer er wel wat rekening mee te houden)

Ciske5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:37

zorro schreef:
Ik heb een spray van de schoenmaker, speciaal voor lakleer. Verder inderdaad opletten met verschillen in temperatuur, niet in de kou, niet bij de kachel, en niet van warm ineens in een koude ruimte gaan.. Sterker nog, mij is afgeraden om ze te dragen als het kouder is als 10 graden, en ik mag ook niet zomaar de kou instappen, dan moet ik ze eerst in een ruimte zetten met een tussentemperatuur.. (en nee, ik hou me niet braaf aan die regels, heb ze natuurlijk wel voor het gebruik ;) maar ik probeer er wel wat rekening mee te houden)

Bedankt voor de tips,iedereen ! Van de temperatuurswisselingen was ik al op de hoogte, ik zorg ervoor dat ze steeds op kamertemperatuur staan :)

Nou had ik zelf vorige week van de lak lotion van Bama aangekocht, maar een spray spreekt me toch iets meer aan, lijkt me gebruiksvriendelijker.

@zorro: Welk merk lak spray heb jij ? En tevreden van ? Dan ga ik eens op zoek naar dat merk.

De woly lakmousse (die eerder werd vernoemd) heb ik al gezocht maar vind ik niet onmiddellijk in winkels bij mij in de buurt.