Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
en wilt hij wegrennen. Dus hij kan heel respectvol zijn maar soms totaal niet. Hasiinaaax schreef:De shet volgt de Tinker alleen en loopt niet graag voorop want dan wilt ze niet meelopen en gaat ze bokken. Daarom doe ik dat nooit omdat ze wel gewoon braaf mee wilt lopen zolang de tinker loopt.
Ik kan proberen eens iemand mee te vragen voor de shet , dan kan ik me echt even alleen richten op de tinker.
Dank jullie wel !
Meer tips zijn welkom !
aeolusnr1 schreef:Dit is een probleem dat ontstaan is door idd een verkeerde opvoeding, niet echt respect tonen voor de mens, dus een leiderschapsprobleem.
Dit kan je wel oplossen en zelfs vrij vlot, ik durf ervoor te wedden dat ook dit paard al bij de eerste training braaf met me zal meelopen, zonder te trekken en zonder me voorbij te lopen.
Duidelijk zijn is hier zeker de boodschap, en heel consequent zijn en blijven.
Ik zou dus zeggen neem les in grondwerk, horsemanship , .... e.d.
Zelf kan je dit echt nooit oplossen enkel aan de hand van de tips hier, dat moet je zien doen in het echte leven, waar er dan heel duidelijk ook uitleg bij gegeven wordt, en ondertussen is het paard zijn gedeelte van die vrijheid gewend en zal mssn wel even wat protest tonen.
Neem les.