universele startkaart of 1 op naam, of eigen startkaart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

universele startkaart of 1 op naam, of eigen startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 00:56

ik heb een brandende vraag, kan er niet veel duidelijkheid over vinden op knhs of ik ben echt blond misschien!

ik heb een startkaart met mijn paard.
nu is het zo dat ik al een tijdje niet start door omstandigheden en dat ook voorlopig nog niet van plan ben, maar intussen even goed les heb om klaar te maken, zodat ik straks ineens kan starten en alle puntjes op de i heb staan.

nu is het zo dat ik mijn paard door laat rijden en die persoon mijn paard wel wil starten voor mij, zodra hij bevestigd is in alle oefeningen.

moet die persoon nu een startkaart op eigen naar aanvragen en dan gegevens paard gewoon melden, of kan die persoon een universele startkaart aanvragen en dan gewoon de gegevens invullen als ze mijn paard start?

ze rijdt zelf ook wedstrijden met haar eigen paard, maar start ook wel eens paarden van andere mensen tussendoor.

de amazone die mijn paard rijd moet in het L1 beginnen als ze mijn paard zou gaan starten..

weet iemand hoe het precies zit?

bedankt alvast, voor de moeite.

Fitzroy

Re: universele startkaart of 1 op naam, of eigen startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:59

Eigen startkaart, volgens mij loont een universele pas bij 14 paarden uit mijn hoofd gezegd. Zoek anders even op deKNHS-site naar de tarieven.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 01:02

dankje voor je snelle reactie, ik las op de knhs wel dat een universele vaak voorkomt bij handelstallen e.d. dat zou betekenden dat de amazone in kwestie dus een nieuwe startkaart moet aanvragen met mijn paard en dan bij haar vereniging of de mijne of mag ze starten voor wie ze wilt?
kan ik mijn startkaart gewoon door laten lopen of moet ik die dan afmelden.

kon ook daar niet echt duidelijkheid van vinden op de knhs site.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 01:06

http://www.knhs.nl/objects/00028779.doc
Heb de tarievenlijst ook gevonden.
Een universele starpas kost zelfs 1475,-, daar kun je heel wat individuele startpassen voor kopen.

Ik zou je eigen startpas afmelden, die is zo weer geactiveerd als je het weer wilt. Moet volgens mij voor 1 december maar soms hebben verenigingen zelf een andere datum.
Zij kan zelf een startkaart aanvragen via een vereniging die ze zelf uitkiest, dat hoeft niet die van jou te zijn.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 01:10

ohw dat is dus wel fijn dat ze haar eigen vereniging kan kiezen, want ik wilde die van mij veranderen naar een nieuwe vereniging maar had net mijn nieuwe pas aangevraagd met nieuwe startnaam en die was al binnengekomen op de oude vereniging.
is het niet handiger om mijn pas gewoon door te laten lopen aangezien ik toch het bedrag moet betalen voor die nieuwe pas?
intussen even op de link kijken die je me net gaf, dankjewel.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 08:29

Hoebedoel je dat? Je hebt nu de startpas aangevraagd maar je vereniging klopt niet (staat nog op oude vereniging) maar je moet een nieuwe op de nieuwe vereniging en wilt hem nu toch door laten lopen?

Ik zou hem gewoon 'afmelden' en zodra je zelf weer gaat starten hem weer activeren. :j

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:46

Sterker nog, ze MOET haar eigen vereniging kiezen.
Je mag namelijk niet voor meerdere verenigingen uitkomen.
Voorbeeld: ik rijd met mijn ene paard bij de vereniging van Etten-Leur.
Ik vraag een startpas aan voor een ander paard (ik ga dus 2 paarden starten), dan moet ook die startpas via de vereniging van Etten-Leur.
Je mag dan niet 1tje in Etten-Leur en 1tje in Breda bijvoorbeeld :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:36

ik heb mijn startpas afgemeld, helaas was de nieuwe al binnen op de oude vereniging dus de kosten moet ik wel betalen ook de naamswijziging.
de gene die hem door gaat rijden, kan bij haar vereniging een nieuwe pas aanvragen met mijn paard.. en als ik zelf ga starten volgend jaar vraag ik een nieuwe aan.

dat is mij verteld door het knhs die ik toch maar even gebeld had om te vragen hoe het nou precies zit.

bedankt voor het mee denken allemaal en de tips.