Mijn merrie (bijna 19 jaar) staat nu al bijna 2 maanden bij familie van mij, dag en nacht op de wei in een kudde.
Nu is het probleem dat de Alfa merrie mijn merrie helemaal niet accepteert, elke dag zie ik nieuwe wonden, sommige zijn gewoon kale plekken andere zijn echt open wonden van te bijten.
Ze pakken ook altijd haar eten af, het is zelfs als zo erg dat wanneer we eten geven mijn merrie zelfs niet meer komt, ze blijft gewoon ergens achter staan ver uit de buurt van de andere paarden. Als ik gisteren avond toekwam stond mijn merrie aan de drinkbak en zag ik de andere echt rond haar gaan staan en begonnen voor niets te trappen en te steigeren naar haar, met gevolg: weer wonden bij en een dik achterbeen.Mijn merrie heeft dan ook echt bang van de andere paarden.
Vannacht hebben we haar in de grote schuilstal gezet en deze dicht gedaan zodat ze vannacht eventjes rustig kon staan, maar dit kan ik niet blijven doen aangezien de andere paarden dan niet kunnen schuilen.
Ik vind het erg spijtig om mijn merrie zo te zien.
Gaat dit gedrag nog over of moet ik toch eens kijken of ik mijn merrie apart kan zetten?
Met zijn tweeen waren ze sterker, eerste dagen was het nog wel gillen, maar uiteindelijk is dat toch opgehouden. De twee merries zijn echter nooit dikke mik geworden, maar acceptatie was er wel.