maatvoering Rimfrost rider?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

maatvoering Rimfrost rider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:17

Ik heb van MH de highrider, die heb ik 2 maten kleiner gekocht dan ik werkelijk heb... ze vallen nl enorm groot.

Nu vraag ik me af of dit ook geldt voor de Rimfrost Rider? Weet iemand hoe ze vallen qua maat?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:17

Ninx schreef:
Ik heb van MH de highrider, die heb ik 2 maten kleiner gekocht dan ik werkelijk heb... ze vallen nl enorm groot.

Nu vraag ik me af of dit ook geldt voor de Rimfrost Rider? Weet iemand hoe ze vallen qua maat?

Geen rimfrost bezitters?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:20

Jawel hoor, ikke! Ik heb gewoon m'n normale schoenmaat. Draag ze nu niet meer omdat ze niet meer waterdicht zijn en omdat 't klittebandje bovenaan tegen m'n rijbroek pillt op de fiets en omdat m'n muckies warmer zijn. Maar de rimfrosts zijn voor mij dus gewoon normale maat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:21

Ja hoor maar het topic nu pas tegengekomen. Ik heb een brede voet maat 38 en heb rimfrost maat 39 zodat ik er met dikke sokken inkan. En ze passen perfect.

Weet je zeker dat je een goede maat hebt? Fabrieksfoutje gehad of zo?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:22

Ik heb ze ook gehad en ook mijn normale schoenmaat, vielen bij mij echt niet groter uit. Is al wel 5 jaar geleden.

karuna
Drukke kabouter

Re: maatvoering Rimfrost rider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:22

O ja ik heb ze nieuw tweedehands gekocht en heb ze nu 3 jaar ongeveer.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:24

Koper schreef:
Jawel hoor, ikke! Ik heb gewoon m'n normale schoenmaat. Draag ze nu niet meer omdat ze niet meer waterdicht zijn en omdat 't klittebandje bovenaan tegen m'n rijbroek pillt op de fiets en omdat m'n muckies warmer zijn. Maar de rimfrosts zijn voor mij dus gewoon normale maat.

Ah bon! Ja, ik heb ook Muckboots... de laarzen. Maar die vind ik wel erg zwaar, dat rijdt niet prettig. Ik heb ook de leren laarzen van MH, en dat rijdt super... daarom hoop ik dat deze laarzen van MH net zo fijn zijn....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:25

Van de High riders... dus de leren laars, heb ik een veeeeeel kleinere maat... ik geloof zelfs 36... Heel idioot, want ik heb toch echt maat 38.
Daarom vroeg ik het me even af of het wel klopt met die maten...

karuna
Drukke kabouter

Re: maatvoering Rimfrost rider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:29

De gewone mountainhorse rijlaars heb ik ook in 39 vanwege mijn brede voeten. Al valt de nieuwe versie kleiner uit dan de oude. Maar dat is dus precies omgekeerd aan jou probleem. Heel vreemd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:30

Vind de muckboots niet veel zwaarder dan de rimfrosts. Ik heb Tyne muckies. De rimfrost is stugger, draag ze alleen nog bij extreme kou omdat dankzij de rits m'n neopreen fullchaps erin passen (door de isolatie zijn ze dan wel warm genoeg)

Bovendien gaan van de rimfrost m'n sokken kapot en van de tyne niet. De rimfrosts heb ik eind 2007 gekocht, 5 jaar geleden dus.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:37

Koper schreef:
Vind de muckboots niet veel zwaarder dan de rimfrosts. Ik heb Tyne muckies. De rimfrost is stugger, draag ze alleen nog bij extreme kou omdat dankzij de rits m'n neopreen fullchaps erin passen (door de isolatie zijn ze dan wel warm genoeg)

Bovendien gaan van de rimfrost m'n sokken kapot en van de tyne niet. De rimfrosts heb ik eind 2007 gekocht, 5 jaar geleden dus.

mmm... m.a.w. zeg jij: de Tyne Mucks zijn fijner om mee te rijden?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:29

Om mee te lopen, vooral door plassen ;) Qua rijden merk ik ook verschil: met de rimfrost bleef ik tijdens een lesje op de baan al klem zitten in de beugels en haakte ik vast onder het zweetblad terwijl ik met de tynes een paar uur door het bos sjees en dan heb ik nergens last van.