Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) deken van 0 of 100 grams en daar losse onderdekens bij kopen zodat je de warmte kan aanpassen. Je kan ook verschillende outdoordekens kiezen maar met verschillende onderdekens ben je goedkoper uit
Citaat:Ik weet niet wat voor paard je hebt, koudbloed/warmbloed?
Het is natuurlijk zo dat een warmbloed paard bijv KWPN s'winters niet als het vriest of niet 24/7 buiten kan staan, ook niet met een goede deken. Daar zijn ze gewoon niet geschikt en niet voor gefokt.
comikasa schreef:Ik weet niet wat voor paard je hebt, koudbloed/warmbloed?
Het is natuurlijk zo dat een warmbloed paard bijv KWPN s'winters niet als het vriest of niet 24/7 buiten kan staan, ook niet met een goede deken. Daar zijn ze gewoon niet geschikt en niet voor gefokt.
Bijvoorbeeld Friezen kunnen dit wel maar en ook zonder deken maar wel mits er een schuilstal aanwezig is en er wordt bijgevoerd. In gras zit s'winters geen voedingswaarde meer in omdat het ook niet groeit.
Een paard kan idd afvallen wanneer hij het koud heeft omdat al z'n energie daar naar toe gaat om zichzelf warm te houden. Als je paard wel binnen staat geef hem dan een lekkere warme deken, keuze genoeg en hoeft niet duur te zijn.
Ik lees dat je paard hooi krijgt? Misschien een optie om over te gaan naar goed kuil? Hier zitten meer eiwitten in waardoor een paard dikker wordt.
Wat ook werkt is je paard bij te voeren met maisgrutten,wel langzaam opbouwen en gewoon door de brok heen, zo'n 2x 1 kilo per dag.
Als je paard alleen onderhoudsbrok krijgt dan overgaan naar een basisbrok, hier zit ook meer voedingsstoffen in. En als hij helemaal geen brok krijgt zou ik toch maar gaan voeren.
Misschien heb je hier iets aan?