BE Rijbewijs via vakantieveilingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

BE Rijbewijs via vakantieveilingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 20:43

Ik heb voor een prikkie een BE rijbewijs gekocht via vakantie veilingen en ga deze in februari doen. Ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft om dit via vakantie veilingen te doen. Ik krijg een intake les en daarna 3 uur met praktijkexamen inbegrepen. Ga dus thuis wel even oefenen met de trailer.. Groetjes.

InezFlip

Re: BE Rijbewijs via vakantieveilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:44

Super dat je dit zo kon doen! Zo wil ik t ook wel proberen!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:46

Twee vriendinnen van mij ook.
Ideaal!

nowie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 02:59

Iik heb het ook op die manier gehaald. Werkt prima en lekker goedkoop. Ik had van te voren wel wat geoefend want je hebt niet veel tijd. Vooral bochtjes achteruit oevenen. En theorie een beetje doornemen helpt prima. Mij was het in 1 keer gelukt met heel weinig ervaring. Succes ermee!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 03:05

3 uur is wel weinig, ik zou vooraf wel wat oefenen, zeker met achteruit rijden ed.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 04:40

Suc6 ik heb nu via vakantie veiling auto rijles 4 lessen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:50

Mijn man heeft dit ook gedaan, helaas door dom foutje van zijn kant uit gezakt , maar was met herexamen nog vrij goedkoop uit
meesten zakken niet op het niet kunnen rijden met trailer maar op het spiegel kijken, let vooral daarop!!

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:27

Nou klinkt wel goed in ieder geval. Ik heb betaald en moest online wat gegevens invullen en zou dan terug gebeld worden. Zit nu op een telefoontje te wachten..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:29

Ik ben ook bezig met bieden op vakantieveilingen. Is vaak een prima deal en kun je nu nog snel via de oude voorwaarden je BE halen! :)

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:51

Ik heb het vorige week gedaan via VV. Van te voren helemaal niet kunnen oefenen maar het bochten draaien ging prima. Ook het kijken. Alleen niet geslaagd omdat ik te vlot reed :o Ga nu 10 dec weer bij dezelfde rijschool maar niet meer via VV. Heel veel spiegels kijken en goed vooruit kijken zijn het belangrijkste. Succes in februari!!

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 21:02

ElvierW schreef:
Ik heb het vorige week gedaan via VV. Van te voren helemaal niet kunnen oefenen maar het bochten draaien ging prima. Ook het kijken. Alleen niet geslaagd omdat ik te vlot reed :o Ga nu 10 dec weer bij dezelfde rijschool maar niet meer via VV. Heel veel spiegels kijken en goed vooruit kijken zijn het belangrijkste. Succes in februari!!

Mag ik vragen welke rijschool? Ik heb jeaanhangwagenrijbewijshalen.nl

Jij ook succes!! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:05

vriendin van mij heeft dat ook via Vakantie veilingen, maar daar ging die intakeles van die 3 uur rijles af, dus dan blijft er niet veel over. Vraag dat wel even na voor je voor een verrassing komt te staan zoals zij.

maar als je van te voren nu goed oefend met bochtjes achteruit en recht achteruit rijden, dan gaat het vast lukken,.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:06

Ik wist niet dat vakantie veilingen ook BE rijbewijs soms in de aanbieding heeft. Ik ga het ook in de gaten houden.

Veel succes met je examen!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:07

Zoals iemand al eerder zei, 3 uur les is wel erg weinig!

Ik was eerste keer ook gezakt. Mede (of vooral :+ ) door m'n rij-instructeur, wat een kwal van een vent.. Zijn manier van lesgeven, kon ik totaal niet mee overweg.

Een half jaar later toch weer de moet bij elkaar geraapt en bij een andere veel betere rijschool (eerst proefles genomen of die instructeur me wel lag) en daar nog 6 uurtjes les genomen en toen geslaagd :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:09

Bij groupon had je ook zo'n deal. Voorwaarde was dat instructeur aangaf als je er klaar voor was... En ookal had je nog zoveel ervaring je moest extra lessen nemen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:14

ik hoorde dat je via vakantieveilingen ook meer lessen bij kan kopen, nou ja dan rechtstreeks bij de rijschool.
vriendin die dat gedaan heeft heeft er gewoon aantal bij gekocht.

ik heb 6 uur les gehad en toen examen gedaan, had toen wel al 1,5 jaar rond gereden zonder e rijbewijs dus wel ervaring.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:00

Ik heb gister een een voucher voor lessen en examen van BE rijbewijs bij vakantieveilingen gekocht. Ik heb 'm net betaald en kan aanstaande donderdag al lessen en examen doen! :D

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:04

leuk zeg, bespaar je dan ook echt geld of valt dat nog tegen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:08

Ik heb dat laatst ook gedaan! via vakantieveilingen, 6 uur rijles (1 dag 3 uur, volgende dag nog 3 uur) en daar examen. Ik kreeg toen de aanbieding dat ik nog iemand daarvoor kon aanmelden, die voor hetzelfde geld hetzelfde pakket kon kopen, heb ik gedaan voor mn vriend, maar dan heb je dus 6 uur rijles met 2 man in 1 auto! (Terwijl je hetzelfde betaald). Mn vriend is geslaagd, ik ben helaas gezakt....
Waar ga je lessen??

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:12

ik heb er ook wel naar gekeken, alleen is het voor mij altijd zo ver weg,
jammer dat er niet zo'n aanbieding in Groningen is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:19

Ik heb het ook gedaan, vorige week vrijdag. :j
Was 5 uur les, met 2 personen en dan examen. Ik vond het behoorlijk pittig.
Instructeur vertelde me ook dat je daar alleen voor slaagt als je óf ervaring hebt met aanhangers óf inzicht hebt. Blijkbaar had ik het 2e, want het 1e niet.
Hij gaf ook aan dat er met deze constructie een hoger slagingspercentage is dan wanneer je die 5 uur alleen lest. Je bent je dan al voor 5 uur aan het concentreren en dan nog examen doen. Daar is niemand meer scherp genoeg voor, vooral in het kijken.

Maar goed, ik ben dus wel geslaagd, maar niet met vlag en wimpel. Het kan, maar het is lastig :j
Als je de kans hebt: van tevoren al gaan rijden met aanhanger, zodat je al een beetje gevoel kan ontwikkelen.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:26

Wat hebben jullie betaald via VV? Ik ben heel erg aan het twijfelen, omdat je vanaf volgend jaar sowieso 3500 kg mag trekken zonder E, dus dan is het rijbewijs voor mij in principe onnodig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:32

Ja, maar dat geldt niet voor elke combinatie. Het is nog best puzzelen. Je mag nu ook al 3500 kilo trekken op B, maar daar zitten nog wel een hoop voorwaarden aan vast. Auto moet zwaarder zijn dan aanhanger, laadvermogen auto telt ook mee. Ik weet het niet precies, daarom heb ik ook E gehaald. Dan hoef je daar geen rekening meer mee te houden.

Ik heb trouwens 248 euro betaald.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:34

Ik wil dit ook graag doen, maar het is zo uit de richting voor mij! En nog even doorsparen ;) Ben benieuwd wat de verdere ervaringen van bokkers zijn! Ik volg even :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:35

Ze staan er wel op door heel Nederland. Maar niet elke dag. In de gaten blijven houden :D