Ik zag veel goeie dingen via google op bokt staan, vandaar dat ik een bokt account heb aangemaakt omdat ik met een probleem zit.
hopelijk kunnen jullie mij tips of trucs geven!
Ik zit met een probleem, waar meer mensen mee zitten.
Mijn paard gaat opzig als het even meezit naar 5x proberen op de trailer zonder touwtjes/zwepen andere poespas! (waar ik op tegen ben)
maar van de klep af lopen, dit is erg moeilijk voor mijn kwpner.
Hij staat op de trailer erg onrustig. en loopt dan achteruit zowiezo al scheef. en loopt dan heel paniek achtig de klep af en gooit zen hoofd direct de lucht in waardoor hij zijn hoofd stoot.
Als hij 1 maal van de trailerlaadklep is blijft hij wel staan. en kijkt direct om zich heen.
Dit omdat er nog een ander paard aanwezig is bij ons op stal.
Ik vind dit heel erg sneu dat het zo moet. ik vind dat hij de trailer als rustplek moet zien.
Ik heb voor het trailerladen al een aantal oefeningen gedaan. door kleine ruimtes laten lopen (alleen) over een zijl van 2 meter. allemaal geen probleem alleen er is niets te vinden over het uitladen van het paard.
Veel zeggen een plastic tasje ophangen aan de trailer zodat hij zen hoofd oplaag doet. maar hiervan zou hij ook wel erg schrikken denk ik en alsnog met een gang achteruit rennen.
Ik wil het beste voor mijn paard. dus alsjublieft geen reacties met zweepjes of touwen. of andere poespas.
Hoop dat jullie op bokt mij kunnen helpen! alvast bedankt!
Zodra hij een stap naar voren doet gaat de druk van het halster en ook dat ik weer een beloning 

Was dat maar zo