Benaderen juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Benaderen juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 10:48

Trouw 1 x per week log ik in op juryplatform, werk mijn agenda bij zodat verenigingen mij niet benaderen voor data’s dat ik reeds bezet ben.
Maar prompt....... continu krijg ik nog verzoeken binnen voor data’s die bezet staan in mijn agenda.

Maar ook continu hoor ik van rijverenigingen gemopper dat zij juryleden benaderen en dat deze dan al andere verplichtingen hebben.
Soms benaderen verenigingen meer dan 10 juryleden voordat ze EINDELIJK iemand hebben die wel in de gelegenheid is.

Voor beide partijen is dit natuurlijk niet leuk. Ik vind het bijvoorbeeld niet leuk als ik keer op keer moet gaan melden dat ik niet in de gelegenheid ben.
Terwijl ik mijn agenda duidelijk op bezet heb staan (ik vermoed dat dit te maken heeft met zoeken via juryplatform of via mijnknhs.nl).

Ik vraag me af of er meer juryleden of verenigingen zijn die dit telkens aan de hand hebben en misschien kunnen we brainstormen over een mogelijke oplossing en deze aandragen bij zowel de KNHS als juryplatform?

EllyC

Re: Benaderen juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:50

Dat iedere keer vind ik in de praktijk wel meevallen.

Het valt of staat met het bijhouden van de agenda.
Volgens mij is de knhs ook bezig om dit te faciliteren maar of dat werkbaar wordt (of beter dan op juryplatform) durf ik niet te zeggen.
Zolang eea niet te koppelen is aan outlook of iphone agenda's dan blijft het een beetje dubbel werk.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 10:53

Iedere keer mee vallen:?
Bij mij gebeurd het zeker 2 tot 3 keer per maand!!!

En ik heb gehad dat ik zeker 5 verenigingen heb moeten teleurstellen voor dezelfde datum!!!
Dus iedere keer is imo voor mijn situatie wel sprake van.

Maar ik begrijp dat het hierin kan verschillen :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:55

Nou moet ik zeggen dat wij als vereniging dus niet de juryleden zoeken via juryplatform.nl
Wij hebben een lijst met juryleden. En onze secretaris van de vereniging belt van deze lijst de juryleden om te vragen of ze bij ons willen en kunnen jureren.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 10:58

@Ponyparadijs, waarom niet via juryplatform op zijn minst kijken of die jury's wel beschikbaar zijn op deze datum????? Hiermee voorkom je dat je juryleden gaat benaderen die reeds bezet zijn op deze datum.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:03

Ik heb mezelf uit laten schrijven van juryplatform. Ik werd hooguit 1 of 2 keer benaderd via de site, en dan vaak ook nog als 1 van de velen tegelijk voor dezelfde wedstrijd. Oftewel, als ik gecontroleerd had of ik kon, en dat terug koppelde, kreeg ik regelmatig terug dat ze al iemand hadden gevonden. Dit heb ik nog nooit gehad bij rechtstreekse benadering.
Daarnaast vind ik het agenda-systeem gewoon niet fijn. Ik heb een drukke agenda, met niet alleen paard-gerelateerde zaken. Die houd ik allemaal bij in een google-agenda. Ik heb dan geen zin om daarnaast ook nog eens alles in te moeten vullen in de agenda van juryplatform, zodat men weet of ik kan of niet. Voor die twee keer per jaar dat ik via de site benaderd word, vind ik dat de moeite niet waard...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 11:06

Zo weinig Kleinvosje? Ik heb het idee dat zeker 60 % van mijn afspraken via juryplatform komen......

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:07

Ja, heel weinig, 1 of twee verenigingen die die site gebruiken. Zelf gebruik ik em ook niet als ik juryleden nodig heb, dan zoek ik via de KNHS. Alle juryleden staan immers wel geregistreerd bij de KNHS, maar lang niet allemaal bij juryplatform.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:11

Waarom niet via juryplatform?
Omdat onze secretaris een oudere dame is die vast houdt aan haar rituele. En een computer past daar niet in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:12

Ik heb me ook al een tijd afgemeld van juryplatform. Ik vond het agendasysteem zo vreselijk onhandig dat ik er dus niks meer mee deed. En ik word nog genoeg gebeld dus ik vind het wel prima.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:18

Ik denk dat het juryplatform nog te weinig bekendheid heeft. Ook hebben veel verengingen gewoon een vaste lijst en die bellen ze af. Als nieuw jurylid moet je zelf zorgen dat je op deze lijsten komt en dan word je vanzelf voldoende gebeld.
Als mijn KNHS nou een goede agenda zou aanbieden die je kan koppelen aan je gewone agenda of het juryplatform nu een betere bekendheid krijgt, enkel dan kun je dit probleem oplossen.

Ik heb ook het vermoeden ik eigenlijk nooit via het juryplatform gevonden word, maar meer vanaf de KNHS en de kringlijst met juryleden.
ik ben nog wel aangemeld, ook vanwege de interessante nieuwsbrieven.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 11:32

Misschien is het gebruik van jurypatform een beetje regio gebonden dan :? Want zoals ik al zeg ik vermoed dat 60% van mijn afspraken via juryplatform komt, zo'n 30 % van tevreden verenigingen die je rechtstreeks mailen voor een vervolgafspraak en 10 % is bellen of mailen via KNHS site.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:34

Het zou kunnen hoor, dat het regio gebonden is, hoewel ik op de grens tussen twee regio's zit. Vanuit die beide regio's word ik gewoon rechtstreeks benaderd, en niet via de site. Ik vond en vind de site gewoon niet prettig werken, en met mij mogelijk meer.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:39

Zou natuurlijk best te verklaren zijn, een vereniging werkt ermee vind het fijn/niet fijn en verteld het een andere... Mond op mond reclame.

Maar ja, als je het dan gebruikt, kun je ook de agenda inkijken lijkt mij. Dus dan is dat gedeelte nog niet verklaard voor TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:47

Ik word echt nooit benaderd via juryplatform, altijd via mail of telefoon..

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:10

Ik word ook eigenlijk nooit benaderd via juryplatform en de enkele keer dat ik wel via juryplatform werd benaderd heb ik dezelfde ervaring gehad als kleinvosje; ze hadden meerdere juryleden gevraagd en al iemand anders gevonden ondanks dat ik binnen een uur reageerde.
Ik hou daar ook niet mijn agenda bij eerlijk gezegd.

Als secretariaat kijk ik ook niet op juryplatform voor het benaderen van juryleden, voornamelijk omdat heel veel jury's hier geen lid van zijn, aangezien er hier in de regio weinig gebruik van wordt gemaakt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 15:33

Ik vind het wel heel verbazend te lezen dat ik zoveel afspraken via juryplatform krijg en andere juist nagenoeg geen..... Maar eigenlijk is de essentie van dit optic hiermee weg dus kan er wat mij betreft een slotje op tenzij er nog mensen zijn die willen brainstormen over een manier hoe dit beter geregeld zou kunnen worden

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:57

Ik word zelden via juryplatform gevraagd. Tot nu toe kan ik het hele winterseizoen jureren op 3 dagen na. Merk dat de meeste verenigingen gewoon een blaadje met telefoonnummers of mailadressen hebben. Via KNHS wist ik niet dat je gevraagd kon worden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:35

caro, daarmee wordt bedoeld dat de secretariaten jouw gegevens via mijnKNHS opvragen!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:40

Veel verenigingen gebruiken zelfs concours om juryleden te zoeken, veel sneller dan de KNHS.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf een eigen lijst had gemaakt om 'mijn' favo juryleden te benaderen. Ga met Kleinvosje mee dat ik echt niet op juryplatform een agenda bij ga houden. Sterker nog, ik ben nog nooit via het platform benaderd (meestal rechtstreeks) en ik ga er zelf nooit op rondkijken.
Wat is er mis met bellen of mailen ipv via weer een tussenschakel zoals juryplatform?

Zou er iets te fabriceren zijn in concours ofzo?
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 13-11-12 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:41

Mizoan schreef:
Ik vind het wel heel verbazend te lezen dat ik zoveel afspraken via juryplatform krijg en andere juist nagenoeg geen..... Maar eigenlijk is de essentie van dit optic hiermee weg dus kan er wat mij betreft een slotje op tenzij er nog mensen zijn die willen brainstormen over een manier hoe dit beter geregeld zou kunnen worden

Maar draag je zelf wel alternatieven aan? Of wil je deze alleen van andere horen? In beide gevallen geef je wel snel op :+

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:27

Ik mail de verenigingen plat maar krijg zelden respons om te komen jureren....

Mbt agenda zoals op juryplatform vind ik echt ideaal en zou knhs best over mogen nemen, maar dan als rv zoekt op juryleden voor bepaalde data dat degene die bezet hebben ingevuld niet op de lijst komen dus ze alleen mensen bellen die geen bezet hebben ingevuld.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:31

Dat is al zo Ashley. Als jij invult dat je niet kan, kom jij er niet uitrollen die datum.

Ik jureer 2/3 x per maand. Sta gewoon ook overal op de lijst denk ik, want meestal word ik gewoon gebeld of gemaild. Echt pas 1 x meegemaakt dat juryplatform het contactpunt was.

Een directe oplossing zie ik niet in het probleem van de ts. Ik denk dat ze gewoon niet checken of je wel kan dan?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:37

Bij het springen moet je in je vraagprogramma verplicht 2 officials aanmelden.
Deze hebben dan op het moment dat ik ze aanmeld bij het vraagprogramma een groen bolletje bij hun naam om aan te geven dat ze beschikbaar zijn.
Maar of die ook rood wordt nadat ik ze als official voor mijn wedstrijd heb aangemeld weet ik niet. Weet wel dat de officials dan een mail krijgen dat ik ze als official heb aangemeld.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:50

Toen juryplatform.nl net nieuw was werd ik regelmatig via die site benaderd, maar dat wordt steeds minder, dit jaar iig nog helemaal niet. De agenda houd ik daar dus ook niet mee bij.