Ik ben scheef. Wat kan ik hieraan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Ik ben scheef. Wat kan ik hieraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 23:17

Beste Bokkers,
(ik heb de zoekfunctie gebruikt. Ik weet namelijk dat ik er ooit een topic over heb gezien maar kan het niet vinden)
Het zit namelijk zo. Mijn benen zijn ongelijk, in mijn dagelijks leven heb ik daar geen last van maar met
paardrijden zit ik dus (wanneer mijn beugels gelijk hangen) altijd scheef.
Wanneer ik mijn beugels op maat maar zodat mijn benen wel gelijk zitten voor mijn gevoel scheelt dat zo 2 gaatjes.

Wie heeft tips over wat ik eraan kan doen en wat ik wel en niet moet doen? Bijvoorbeeld beugels gelijk houden of juist niet?

Groetjes

Casca

Re: Ik ben scheef. Wat kan ik hieraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:20

Mijn zus heeft dat ook. Bij haar helpt het het beste om de beugels ongelijk te hebben. Als je lichaam in balans is, lijkt dit me beter voor het paard. En fijner voor jou.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:22

Denk dat je dit het beste aan een deskundig iemand kan laten zien,voor je gevoel scheelt het 2 gaten en dat is best veel.

Iemand in de buurt met zitles/houding training etc? Die persoon zal jou beter kunnen helpen als iemand die jou niet in werkelijkheid ziet.
Miss trek jij nu wel erg je heup in en dat merk jij miss niet maar een deskundige/houding instructeur ziet dat wel.

Rij je altijd op hetzelfde paard? Die is nl ook aan jou houding gaan wennen.. waardoor het paard miss ook wel zijn spieren,houding scheef is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:23

Belangrijk is dat je met je gewicht in het midden van het zadel en midden boven je paard zit. Als je een ongelijke beenlengte hebt, lijkt het me logisch dat je ook je beugelriemen op ongelijke lengte hebt.
Ga er eens kritisch naar kijken met je instructeur.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:24

Ik ben ook scheef en ben naar iemand gegaan die me heeft recht gezet. Mijn wervels na heeft gekeken en mijn benen 'normaal' gezet. Het helpt echt! Misschien iemand zoeken die je recht kan zetten?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:25

Bedoel je dan een kraker?

Ik rijd wel altijd op het zelfde paard maar deze kan niet heel erg schreef zijn aangezien ik hem elke dag rechtricht. En hij is pas ook helemaal nagekeken. Ik moet binnenkort naar een kort naar een fysio die ook kijkt naar houdingen en dergelijke.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:00

Ja een kraker :) Ik was even de naam kwijt haha. Succes nog!

Pluimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:40

Misschien is naar een fysio?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:57

Als je even zoek op ongelijke benen bij google dan krijg je best veel topics te zien.

Een ongelijke beenstand kan komen door een verkeerde stand van je bekken, rug, heupen, wervels een chiropractor, osteopaat kan soms heel wat doen.
Als je met gelijke beugels rij terwijl je benen niet gelijk zijn dan kun je nooit een paard recht rijden ook al ben je nog zo bezig met recht richt oefeningen je zit zelf nl niet recht.
Misschien eens met goede zitles kijken hoe je op een paard zit, want als jij je ene beugel 2 gaatjes korter zou moeten doen om goed te zitten dan zou jij dit tijdens het lopen en staan ook moeten voelen en lijkt het me dus waarschijnlijker dat je 1 been optrek.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:03

Ik heb ook een beenlengteverschil. Bij de beugels scheelt het maar 1 gaatje, maar vaak is je rug daardoor ook uit balans. Ga naar een fysio die ook manueel therapeut (kraker) is. Die kan beter beoordelen welke behandeling het beste bij je werkt. Ik voel me iig een stuk rechter! :)

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:06

Ik ken iemand die mensen heelt door de kracht van God. Er worden ook heel veel mensen geheeld die ongelijke benen hebben! Misschien moet je eens naar een genezingsdienst van de kerk gaan!
Dit is de site van de plek waar ze (Conny) werkt:http://cms.vrijheidenherstel.nl/Aanmelding Daar zou je ook contact mee kunnen opnemen.

lauliej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:16

Ik ben zelf ook scheef of eigenlijk was, ik ben naar een podoloog gegaan (via de huisarts) en hij zei dat mijn hielbeentje scheef stond waardoor ik scheef stond, nu heb ik daar steunzooltjes voor. Het heeft mij heel erg geholpen ik sta inmiddels ook recht als ik niet op steunzolen loop en zit ook veel rechter op het paard.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:08

farpz schreef:
Ik ken iemand die mensen heelt door de kracht van God. Er worden ook heel veel mensen geheeld die ongelijke benen hebben! Misschien moet je eens naar een genezingsdienst van de kerk gaan!
Dit is de site van de plek waar ze (Conny) werkt:http://cms.vrijheidenherstel.nl/Aanmelding Daar zou je ook contact mee kunnen opnemen.

Door erover te bidden? Lijkt mij van niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:12

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:12

ik heb het ook, en heb ook gewoon mijn beugels ongelijk :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:02

Ik ga nu sinds 2 weken naar een manuel fysiotherapeut.
Bevalt tot nu toe erg goed. er zaten/zitten meerdere wervels niet goed en ik had/heb te weinig ruimte tussen mijn ruggewervels waardoor ik mogelijk ook schreef ben.

Ik rij nu indd met mijn beugles zoals ze gelijk voelen maar dit niet zijn om recht op mijn paard te zitten en hem niet schreef te maken indd.

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:14

AngelSpirit schreef:
farpz schreef:

Door erover te bidden? Lijkt mij van niet :+

Oh sorry, ik wist niet dat jij hier persoonlijke ervaring mee had. Oh nee, dat heb je niet want het 'lijkt' jou van niet. Oftewel dit soort commentaar is totaal niet in het belang van de TS. Wil je hier over discussiëren, dan zul je toch echt een nieuw topic aan moeten maken in plaats van nutteloos commentaar geven in dit topic.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:26

Zorg dat je in het zadel je gewicht gelijkelijk verdeelt over je zitbotjes, linker en rechter zitbotje in gelijke mate belasten met jouw eigen gewicht. Van daaruit je rug / ruggenwervelkolom goed oprichten. Je ene been is langer dan het andere; zorg voor goede steun in de stijgbeugels, dus maak ze op maat van jouw benen. Maar, tijdens het rijden visualiseer je dat je benen even lang zijn. 'Denk' ze even lang, maak ze in gedachten even lang. Op deze manier blijf je makkelijk in balans en zit je ook recht op je paard. Succes!

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:31

Ik ben ook scheef. Heb wel een soort zooltje als verhoging gekregen zodat ik gelijk ben. Ondanks dat zitten vaak mijn beugels cheef. Dit werkt voor mij in ieder geval erg prettig. :j

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:41

Ik ben ook scheef.. en er zit ook iets niet helemaal lekker in m'n rug. Ik ga binnenkort of naar iemand die een atlas correctie doet of naar Rotterdam om daar speciaal een zooltje aan te maken. Verder zou je inderdaad als makkelijkere oplossing de ene beugel iets langer/korter doen dan de andere.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:42

Ik ben ook scheef en heb veel baat bij behandeling van een chiropractor :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:41

ik heb het ook, ik zal eventjes je beugels ongelijk hebben;)
x