FNRS wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

FNRS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:44

Hallo bokkers,
Omdat ik toch graag wedstrijden wil starten, maar niet te vaak en te duur, leek het me aantrekkelijk om lid te worden van de fnrs en bij een fnrs manege hier in de buurt zo af en toe te starten.
Maar ik heb een paar vragen.

Ik rijd meerdere paarden, mag ik met meerdere paarden starten? Of moet ik voor elk paard dan een nieuw paspoort aanvragen?
Hoeveel kost het ongeveer per jaar om lid te zijn? Dus excl. inschrijfgeld.

Had nog wel meer vragen, maar kan er zo niet opkomen. Heb de fnrs site al bekeken maar die vind ik niet echt duidelijk.

Anoniem

Re: FNRS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:05

Niemand?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:58

Een ruiterpaspoort is 15 euro per jaar. Een ruiterpaspoort is persoonsgebonden, dus mag je met ieder paard starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:08

Maar verder komen er geen kosten bij? Ik dacht namelijk dat het veel duurder was, iets van 80 per jaar?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:03

Je hoeft verder alleen startgeld te betalen, meestal rond de 10 Euro per proef.
Alleen is het niet op alle maneges mogelijk om met je eigen paard te starten als je er geen les rijdt.

Instromen mag je in de F6, niet hoger. Promotie punten tellen voor de ruiter en niet voor het paard, dus je start alle paarden op hetzelfde niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:37

Ik heb gekeken in mijn ruiterpaspoort, en daar zit ik in de f8 met wat punten. Ik zou daar dus gewoon verder kunnen gaan.
Dan heb ik nog wat vragen over het springen: in welke f klasse met dressuur moet je minimaal zitten om te mogen springen? En waar wordt het springen op beoordeeld, stijl of strafpunten?
Vroeger was het gewoon strafpunten en werd er totaal niet op stijl gelet (tenminste bij mn oude manege), maar ik geloof dat dat nu anders is?
En heb het boekje even doorgebladerd met de proefen, maar de 'echte' springparcoursen zijn verleden tijd? Je moet nu figuren tussen de hindernissen rijden, zoals voltes?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:22

Als je F8 bent mag je daar gewoon verder gaan.

Wat betreft springen, er zijn ook FNRS springparcoursen die worden beoordeeld op stijl, wijze van rijden, enz. En ook met minpunten voor een weigering of een balk.

Vaardigheid1 e.d. zijn leuke proeven om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:02

Vaardigheid is toch vooral dressuur met balkjes/cavaletti's enzo?
Moet je die halen voor je naar het 'echte' springen mag?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:47

dat is per manege verschillend. Bij de ene wel, de ander niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:41

Okee, bedankt iig voor de uitleg! Heb de manege al gemaild met hoe het daar zit :)