Draf,Galop met Atrose met buitenritten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Julian2

Draf,Galop met Atrose met buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 13:57

Hi Bokkers

Mijn paard is 21 jaar en heeft al een paar jaar last van artrose.
iK rijd Haar af en toe ze staat bijna altijd op de wei met andere paardjes.
ik rijd haar niet vaak omdat ik bang ben dat er wat gebeurt maar: mijn vraag is dus dan ook Mag ik haar meer rijden en is het niet slecht met Draf of galop?
En zijn buitenritten dan ook goed voor haar met afwisselende passen?

Alvast Bedankt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:41

Rust roest, dus ik zou met beleid wel vaker rijden. Buiten kan wel, maar ook in de bak (met beleid) hoeft het geen punt te zijn. Ook oudere paarden moet je gewoon onderhouden. Ik zou dus ook met enige regelmaat les nemen van iemand die je kan leren hoe een paard basic over de rug kan lopen, zodat je het paard kunt leren d'r lichaam op de juiste manier te gebruiken, waardoor ze ook minder last zal hebben van artrose.
Daarnaast zou je kunnen overwegen om suplementen te voeren ter ondersteuning.

liezestoops

Re: Draf,Galop met Atrose met buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:52

Ik zou juist wel veel bewegen. Door de artrose moet ze juist bewegingen hebben. Als ze niet beweegt zal ze juist stijver worden door de artrose. Natuurlijk moet ze geen powertraining meer gaan doen want dit is natuurlijk ook niet goed. Laat gewoon je paar din beweging blijven hierbij mag je natuurlijk ook draven en galopperen. Maar natuurlijk ook met mate, train haar een half uur in plaats van een uur kei hard aan het werk te zetten. Buitenrijden is ook altijd goed. Hierbij kan ze op haar gemakje haar gewrichtjes los maken.

__Do

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:19

Gewoon langzaam opbouwen en dan komt het wel goed,
Beweging kan juist voor een paard met atrose erg goed zijn.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:15

Zorg dat de spieren goed doorgewarmd zijn eer je in draf gaat of galop. Ik heb zelf artrose dus ik kan het vertellen. Opstarten kost de meeste moeite; eenmaal verwarmd kan ik veel aan. Lang in een houding zitten/staan is niet goed. Ik denk dat je paard wel zal aangeven wanneer het te veel is, maar geef haar/hem elke dag beweging. Geen topsport.

Julian2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 17:13

Dank jullie wel voor alle antwoorden, k heb hier heel veel aan! en zal het gaan gebruiken!