Begin dit jaar heb ik na 2,5 jaar helaas mijn paard Adonis moeten verkopen ivm mijn lichamelijke klachten. Adonis is een gelders gefokte ruin uit 2005.
Hij was niet altijd de makkelijkste in de omgang en onder het zadel, maar wel een echte knuffelkont. Ik heb hem verkocht aan een tuigpaardman die hem beleert heeft voor de kar. Dit pakte hij heel goed op en leek hij erg leuk te vinden.
Toen ik hem een maand of drie geleden vroeg hoe het ging kreeg ik te horen dat hij hem, tegen de bedoeling in, verkocht had. Er kwam iemand kijken naar een ander paard maar die gene werd op slag verliefd op Adonis en hij moest en zou hem hebben. Deze meneer kwam uit Duitsland, een dorpje vlak bij de Poolse grens, en had een ruitersportzaak en nog een paar paarden.
Op de een of andere manier geloof ik dit verhaal niet helemaal en mijn gevoel zegt dat hij gewoon nog ergens in Nederland staat. Toen ik vroeg welk dorp en of hij eventueel een emailadres, naam of telefoonnummer had, was hij de gegevens kwijt want zijn telefoon was in het water gevallen.
Aan de ene kant zou het best waar kunnen zijn want hij heeft me altijd keurig op de hoogte gehouden dmv foto's en mail maar toch wil ik graag weten of er iemand is die weet waar hij staat en hoe het met hem gaat.