schuurplekken op schoft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fredi98

schuurplekken op schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 21:30

Heeeeiii!
Sinds mijn paard weer een deken op heeft, heeft hij een grote schuurplek op de schoft.
Bij de deken die hij op heeft zit ook geen bondje meer om de schoft, heeft er wel gezeten.
Hebben jullie tips om er voor te zorgen dat het plekje weggaat en weg blijft?
Een hele nieuwe deken is geen optie.
Greettzzz

Rchell

Re: schuurplekken op schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:13

Mijn idee zou wel een nieuwe deken zijn, want een bontje lijkt mij niet voldoen, maar aangezien je aangaf dat dat geen optie is:
Wellicht een nieuw bontje erop zetten? deze zijn vaak gewoon in de stoffen winkel of op de markt verkrijgbaar. Je kan ook (maar dan ben je duurder uit) een singelbontje uit de ruitersportzaak bestellen en die verknippen en op je deken naaien. Wel een sterk draad gebruiken (of even laten doen bij bijv. de kledingmakerij / stomerij / schoenmaker ). Succes!

Oreo

Re: schuurplekken op schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:43

Men neme een oud zadelbontje, knippe er geen gat in en steekt dat onder het schoftgedeelte van de deken. Zo ligt de schuurplek vrij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:49

Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een nieuwe beter passende deken.
maar als dat geen optie is zou ik een nieuw stuk echt schapenbont bij de schoft in de deken naaien, dat verzacht in ieder geval.