Binnenkort wordt ze 5, en wat wordt het een draak ..
Zondag ging ik me pony longeren en dat ging wel goed alleen ging ze de heletijd bokken in draf en gallop maar dat zou ook goed kunnen doordat ze energie teveel had want ze was onwijs druk. Me zusje dacht er ook niet over na om op te stappen. Dus heb ik dr alleen even gelongeert en daarna in de buitenbak zelf gereden met dr zweetdekentje en halster omdat ik dr al aardig aangepakt had met longeren dus toen wilde me zusje ook wel even op dr, ze kon alles met dr doen doodbraaf.
Gisteren was ik na het longeren en heel wat gebok en bijna een trap tegen me hoofd grondwerk met dr aan het doen en wilde mayra even op ging hartstikke goed ze heeft ook even met halster en touwtje gedraafd zonder zadel allemaal zonder problemen. Daarna ging ik ook even dus ik stap op en ze begint toch een partij te bokken, dus ik ben boos op dr geworden en dr maar even aan het werk gezet en dan luisterd ze ook wel maar geen idee waarom dit komt ..
Wat kan ik hieraan doen ? Zweepje is ook niet echt een optie want hier is ze bang voor ...
Hoeveel uur per dag staat ze buiten? Als paarden veel binnen staan en weinig bewegingsvrijheid krijgen, hebben veel energie hebben als ze naar buiten mogen.
heb je haar al is naar laten kijken door een ostiopaard die van mij heeft het ook gehad en heb ik na gekeken en nu doet ze het al veel minder dan voorheen
Hoe staat ze buiten? Ik merk het namelijk aan mijn 4 jarige ook hoor. Staat overdag de hele dag buiten in de paddock met een maatje. Maar het is koeler/frisser weer, toch minder bewegingsvrijheid dan op het land. Die moet aan de longe ook eerst ff goed dr energie kwijt.
listiglistje
Geplaatst: 11-11-12 11:31
meagen schreef:
ostiopaard
Nieuw beroep die kende ik nog niet....
Veel paarden zijn nu jolig met dit frissere weer, zeker jonge paarden...ik zou zeggen gewoon die jolige puber aan het werk zetten
Herkenbaar, het is de leeftijd. Die van mij deed het ook. Gewoon consequent blijven doorvragen wat je wilt, geen strobreed toegeven, want vinger=hele hand, rustig en geduldig blijven ( is soms heel moeijk, i know, zeker als ze het bloed onder je nagels vandaan halen) en het de tijd geven. Nu een half jaar later gedraagt hij zich weer keurig!