Je hoort het tegenwoordig best veel, niet alleen je paard trainen maar ook jezelf!
Nu vraag ik mij af: zijn er bokkers die bepaalde oefeningen doen naast het paard om de prestatie op het paard te verbeteren? Zo ja, welke oefeningen doen jullie en hebben jullie daar begeleiding bij (gehad)? En niet onbelangrijk heb je er ook profijt van?
Ik ben er nog niet mee begonnen, maar heb onlangs het boek training van ruiter en paard gekregen en daar staan heel veel oefeningen in.
Achterom
Geplaatst: 07-11-12 13:25
Pilates en hardlopen zijn dingen die ik doe Pilates is heel goed voor het sterker maken van je spieren in je romp en een stuk lenigheid. Hardlopen is gewoon heel goed voor mijn conditie.
Oke Pilates dus.. zal mezelf er is in verdiepen! @ Melisding:Vond de vorige boeken van Lammert Haanstra een beetje tegenvallen dus heb zn nieuwe boek training van ruiter en paard bewust niet gekocht. Mocht je het wel een goed boek vinden als je het gelezen hebt hoor ik het graag, dan schaf ik m mischien toch ook aan.
Resfeber
Geplaatst: 07-11-12 18:26
Ik probeer elke dag oefeningen op een balance ball (grote skippybal) en op een Sissel-Sitfit te doen. Dat helpt ontzettend voor je houding, zit en balans. Daarnaast nog fitnessen in de sportschool. Hardlopen, cardio, enz.