Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Ik gaf haar ter compensatie af en toe een klein plukje stro, zodat ze evengoed lekker kon knabbelen. Dav schreef:Tigra_ schreef:Wat is er precies erg aan?
Het kan verstoppingen geven en koliek.
Hoeft niet bij ieder paard te gebeuren maar er zijn genoeg paarden eraan overleden.
Tigra_ schreef:Wat is er precies erg aan? Sommige stro smaakt gewoon goed en vinden ze lekker. Prima toch hebben ze nog wat extra's te knabbelen.
liedje89 schreef:Ik denk dat het eten van heel veel stro toch aangeeft dat het dier een grote behoefte heeft aan ruwvoer die hij schijnbaar niet krijgt in de vorm van hooi of gras. Dan is het imo maar de vraag of je de schuld kan geven aan het stro of aan die onvervulde behoefte aan ruwvoer.
liedje89 schreef:Hoeveel stro eet hij dan precies, een beetje stro in het dieet kan namelijk helemaal niet zoveel kwaad. Of gaat het je er meer om dat je steeds geen bodembedekking in de stal hebt liggen dat het dan vies is/word?
Ons paard eet veel stro maar hij eet geen zaagsel of vlas, hij vind het echt gewoon lekker volgens mij.
.Mir_horses schreef:Een halve baal? Ik neem niet aan dat je die reuze balen bedoeld, waarvan de plakkken een meter bij meter zijn (ongeveer) ? Ik geef mijn paard een plak per dag ongeveer. Jouw paard zou dan 9/10 plakken over 3 dagen krijgen. Dat is wel veel.
Maar misschien bedoel je de kleine baaltjes.
)