Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lotte07 schreef:Ik was op zoek naar het antwoord op mijn vraag toen ik dit topic tegen kwam, ik ben dan wel geen instructrice maar wel een overbezorgde moeder
Mijn dochter Lotte is bijna 6 en rijd bij manege Blauwe Steen.
nadat Lotte al vanaf dat ze 3 was zeurde om te mogen paardrijden ben ik zonder verder ook maar iets van paardrijden af te weten gewoon naar de manege toegereden en heb navraag gedaan, omdat Lotte erg groot is voor haar leeftijd mocht ze om te proberen eerst een privé les rijden waar werd gekeken of ze kon beginnen met privé-lessen of toch nog even moest wachten.
Nadat ze haar eerste rijles gehad had en dit trots op school vertelde kreeg ik van andere ouders te horen dat ze veel te jong is.
Met de informatie die ik nu heb zou ik haar waarschijnlijk niet zo jong hebben laten paardrijden, maar als ik zie hoeveel zelfvertrouwen ze hierdoor gekregen heeft en hoeveel plezier ze erin heeft ben ik blij ze begonnen is!!
Bovendien heeft ze wel ook erg veel geluk dat ze een geduldige instructrice heeft die weet waar ze over praat, weet wat ze doet en erop let of de kinderen klaar zijn om uberhaupt paard te rijden.
)
en iedereeen is verschillend in ontwikkeling. Blijft dus belangrijk om zelf goed te kijken naar wat iemand aan kan en wat daarbij past!