Bow Balance ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissyM

Bow Balance ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 01:03

Ik wou graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met de Bow Balance beugels.
Er hangt nogal een kostenplaatje aan en wou graag weten of ze echt zo goed zijn.

groetjes Marije

Lithya

Re: Bow Balance ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:00

De een vindt het niets, de ander vindt ze super. Heb zowel de Bow Balance, als een goedkopere variant bij Piaffe Ruitersport vandaan. Mij bevallen ze echt goed. Voor mijn gevoel meer grip en stevigheid en stevigheid.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:08

Ik vind ze wel fijn, ook doordat het iets breder is dan een normale beugel. Dat het beweegt dat voel ik niet meer (de 1e keer wel dat ik er mee reed)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:46

Ik vind het heel erg fijne beugels! Zeker zijn geld waard vind ik.
Ik schuif er minder snel af doordat het voetbed breder is ( ja ik zet mijn voet niet ver genoeg op de beugel en dan krijg je dit, maar met deze beugel geen last van! )
En dat ze bewegen merk je amper na een tijdje, het is wel fijn voor je enkels vind ik

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:49

Ik vind ze ook erg prettig. Heb ze nu een jaar of 7 (Toen ze net uit waren gekocht). Had met andere beugels snel last van mijn knie. Met deze beugels heb ik er geen last van, ook bij langere ritten niet.

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:08

Heb ze ook wil geen andere meer
Hetzelfde geldt voor mijn dochter +:)+

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 02:01

wat is nu het verschil tussen de bow balance en de andere sprenger?
De prijs is zowat t zelfde.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:18

De Bow Balance zit een knik in en de andere van Sprenger is recht zoals het traditionele model.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:27

Heb ze al een jaar of 4 à 5 aan m'n springzadel zitten, bij normale beugels altijd last van mijn knieën en enkels na de springles of wedstrijd. En nu nooit meer. Het brede voetbed is toch ook wel fijn tijdens noodsprongen. Maar of ze bij iedereen het geld waard zouden zijn...aan mijn dressuurzadel bijvoorbeeld zou het onzin zijn en zou ik het het geld weer niet waard vinden.
Wat is de reden dat je naar die beugels aan het kijken bent?

MissyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 11:01

De reden dat ik naar de Bow Balance aan het kijken ben is, omdat ik zelf nog meer balans moet krijgen. Mijn houding wordt aan gewerkt. Zo krul ik steeds ongemerkt mijn knieën op, heel vervelend. Andere tips om een betere houding te krijgen zijn altijd welkom.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:06

Ik denk eerlijk gezegd niet dat welke beugel dan ook je houding kan verbeteren, knie optrekken kan ook met de bow balance ;)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:13

Ik denk ook dat geen een beugel jouw balans of knieën optrekken kan verbeteren. Kun je naar mijn idee beter zonder beugels gaan rijden een tijdje. Maar ik zou dus bijna zeker weten dat deze beugels een miskoop zouden worden net als alle andere gekke dure beugels.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:48

Wanneer je Krol, rond of bij wijze van achterstevoren zit zullen de beugels niets aan je houding veranderen. Dat is iets wat je zal zult moeten doen. Deze beugels zijn fijn wanneer je knie of enkelklachten hebt of meer grip wilt hebben.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:47

Hier ook een fanatieke zoeker. Ik heb als probleem artrose in mijn voet n.a.v. een ongeval. 2 jaar geleden ben ik ten val gekomen met een paard, hij liep achteruit, ging op zijn kont zitten en uit reflectie trok ik hem naar links. ( Anders ware we achterover geklapt) Mijn beugel heeft mijn voet verbrijzeld, die zat klem tussen het paard en de bodem. En mijn voet zat dus nog in de beugel...

Maar goed, wat ik zoek. Een beugel die gelijk recht hangt. Waar ik in kan stappen als ik mijn beugel kwijt raak. Ik kan namelijk mijn voet niet meer draaien ( beugel-zoek-beweging).
Ook een beetje vering is wel gewenst. Ik kan er altijd nog GPG(?) dingen aanhangen als het me echt te pijnlijk wordt.

Ik rijd alleen dressuurmatig.

Wie kan me helpen!!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:26

Ramzi schreef:
Hier ook een fanatieke zoeker. Ik heb als probleem artrose in mijn voet n.a.v. een ongeval. 2 jaar geleden ben ik ten val gekomen met een paard, hij liep achteruit, ging op zijn kont zitten en uit reflectie trok ik hem naar links. ( Anders ware we achterover geklapt) Mijn beugel heeft mijn voet verbrijzeld, die zat klem tussen het paard en de bodem. En mijn voet zat dus nog in de beugel...

Maar goed, wat ik zoek. Een beugel die gelijk recht hangt. Waar ik in kan stappen als ik mijn beugel kwijt raak. Ik kan namelijk mijn voet niet meer draaien ( beugel-zoek-beweging).
Ook een beetje vering is wel gewenst. Ik kan er altijd nog GPG(?) dingen aanhangen als het me echt te pijnlijk wordt.

Wie kan me helpen!!

Persoonlijk vind ik de beugel niet gelijk goed hangen, viel me van het weekend toevallig op dat ik hem tot 2 keer toe verkeerd om in deed met opstappen. Wel verlies je hem waarschijnlijk minder snel door het brede voetbed. Maar er zijn ook van die beugels met een soort kokertje aan de bovenkant, daar zit dan een vering in en de beugel is al 90 graden gedraaid tov de aanhanging. Ik denk dat die zo te horen het beste voor jou is. Ik zal zo even een likje zoeken!

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... s-pro-grip
Ooh ik zie nu dat je het over die beugels had. Wist de naam niet sorry. Maar ik denk toch dat die fijner zijn voor jou.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:29

Ik heb ze ook. Zó fijn!
Ondertussen merk ik niet meer dat ze mee scharnieren, maar heb ze zowel aan mn spring- als dressuurzadel.
De beugels geven veel grip en ik heb geen knie/enkel klachten meer (wat ik wel had tijdens lange enduranceritten of springen).
Het is wel een flinke investering maar ik ben er al jaren blij mee!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:31

Ik vind ze fantastisch!! Heb nog een paar op voorraad van mijn online ruitersportzaak! Info via pb.
Ik wil niet meer zonder!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:21

Ik rijd nooit zonder, ik zou ook niet zonder willen, echt hele fijne beugels bij problemen met knie of enkel

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:37

M_Vainqueur schreef:
Ramzi schreef:

Wie kan me helpen!!

Persoonlijk vind ik de beugel niet gelijk goed hangen, viel me van het weekend toevallig op dat ik hem tot 2 keer toe verkeerd om in deed met opstappen. Wel verlies je hem waarschijnlijk minder snel door het brede voetbed. Maar er zijn ook van die beugels met een soort kokertje aan de bovenkant, daar zit dan een vering in en de beugel is al 90 graden gedraaid tov de aanhanging. Ik denk dat die zo te horen het beste voor jou is. Ik zal zo even een likje zoeken!

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... s-pro-grip
Ooh ik zie nu dat je het over die beugels had. Wist de naam niet sorry. Maar ik denk toch dat die fijner zijn voor jou.

Ze hoeven ook niet 100% recht te hangen. Maar meer als wat normale beugels doen. Die kan ik gewoon niet vinden. GPG heb je de beugels van en de adapters.
Misschien kan ik naast de Bow Balance er nog altijd adapters aanhangen? Mocht het nog teveel zeer doen.

Die beugels vind ik gewoon spuuglelijk als ik eerlijk ben :o

Hier een voorbeeld van de adapter.[EA-TK-AP] GPG adapters (verende stijgbeugels)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:47

Ik heb o.a. deze:
Afbeelding
Die hangen niet strak tegen je paard aan. Ze hangen ook niet super af, maar net wat meer als normale beugels die er plat tegenaan hangen.
Ik heb ook die andere variant, die gewoon recht is. Merk in het rijden geen verschil.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:22

Jij merkt geen verschil met normale beugels? Is er dan ook nog een andere koopbare variant van de Bow Balance?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:23

Als je beugels wilt die altijd goed hangen moet je deze hebben, van safestyle, maar deze hebben geen vering
Afbeelding

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:35

Nibbit: Klopt, die heb ik ook voorbij zien komen. Het enige is.. Ik ben niet bang maar wel voor beugels met een dichte/stalen kant. Die van de Bow Balance zijn van rubber. Dus mocht ik ook weer vallen ( wat nihiel is op die manier) dan krijg ik in ieder geval geen beugel in mijn voet gedrukt. Bij de Bow Balance is het van rubber en dat veert meer meer dan staal. Zodoende wil ik dus een rubberen ''zijkant'' en geen staal meer.

We zijn omgevallen, en de beugel is door mijn voet gedrukt. Daardoor verbrijzeld. Met een rubberen beugel was de schade vele malen beperkerter geweest. Daarom deze keuze :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:40

Maar bij de bow balance is het maar een heel dun laagje rubber en daaronder zit een stalen ketting...voor het verbrijzelen van iets maakt het niet veel uit, en misschien is een ketting nog wel beter er in als je het allemaal een Beke logisch bekijkt. Ketting kan draaien en om je voet vouwen waardoor er meer kracht op je botten kan gaan staan dan...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:40

Ik heb inmiddels een jaar of vijf de Bow Balance. Ik heb de nieuwe gehad (die met blauw rubber) en de oude (gewoon zwarte rubbers). Ik zwéér bij die beugels!

De blauwe heb ik een jaar terug verkocht met mijn springzadel, de zwarte heb ik nog en die gaan nooit meer weg ook :)

Ik merk zelf dat mijn voet beter in de beugel blijft, dat het prettiger is voor mijn benen (omdat de beugels mee bewegen en veren) en dat ik mijn been ook makkelijker stil kan houden. Voor mij zijn ze hun geld meer dan waard.